Per mitjà del cos, la paraula, les arts plàstiques i la música, nens i nenes de 5è de primària s’han apropat al poeta Joan Brossa, reinterpretant-lo i creant el seu propi arxiu brossià. Amb aquest material s’ha creat la instal·lació Correu Brossa, que va molt més enllà de la figura del polifacètic creador i el seu univers artístic. Aquest espai convida també a reflexionar entorn de l’escola i de l’ensenyament actual. Correu Brossa forma part del projecte “Planters”, impulsat per l’Associació ConArte Internacional, una iniciativa que promou la capacitat educativa de les arts en contextos escolars a les comarques gironines.
El mèrit de Correu Brossa és el de connectar l'art amb l'escola. I, fent un salt mortal, incitar a què compartissin projecte l'alumnat de 5è de primària de les escoles La Farga i Gegant del Rec de Salt i l’Esculapi de l’Escala. Com la majoria d'accions amb els escolars, no importa tant el resultat com el procés. Aprofitant la visibilitat del Temporada Alta es va exposar durant el primer tram del festival a la planta superior de La Planeta la instal·lació resultant. Brossa va ser l'excusa, el nexe i, molt probablement. I en la instal·lació es va poder veure com anaven compartint el projecte entre les escoles i com s'incitaven els uns als altres a fer determinades tasques. Es evident que Brossa ho aguanta tot. Perquè la seva poesia visual és inacabable i conjuga molt bé amb el joc (com també podria ser Miró o Santos, per exemple). També que la seva descoberta de Brossa va ser molt vivencial però que no va arribar a aprofundir en la seva part més fosca, més inclassificable de l'artista defensor de les arts parateatrals.
El treball que fa el Temporada Alta amb les escoles és lloable. Perquè entén que és imprescindible enfortir la vinculació amb la ciutadania des de bon començament.Perquè comprèn que l'escola és la garantia de democratitzar la cultura: fer-la accessible a a tothom. El festival, a més d'aquesta acció amb ConArteInternacional, també desenvolupa altres projectes com el Tàndem (amb el suport de La Pedrera) i incentiva a què grups d'escolars vagin a funcions i que els propis actors es puguin apropar a les escoles per connectar amb els joves. Sense impostures, des de l'honestedat.
Com molts projectes de Cultura que intenten accedir al món escolar, confien que el seu model d'èxit pugui ser exemple o referència a altres municipis o festivals. Falta, encara, una línia de política clara (que hauria d'ajuntar les conselleries de Cultura, Educació i Joventut, d'entrada) de la Generalitat per universalitzar projectes com aquests arreu del territori. La cultura com a element integrador, socialitzador, des descobriment personal però també com a espai per a gaudir de l'art. I començar una trajectòria constant i insistent entorn les diverses disciplines.