Dies normals

informació obra



Adaptació:
Marc Gòmez
Direcció Musical:
Joan Comaposada
Interpretació musical:
Joan Comaposada (piano)
Direcció:
Ferran Guiu
Intèrprets:
Xavi Duch (cover Albert Bolea), Marta Capel (Covers: Lourdes Fabrés/ Laura Daza), Gracia Fernández (cover: Maria Santallusia), Víctor Gómez (cover: Ferran Guiu)
So:
Fran Paredes
Il·luminació:
TeatreOff
Producció:
TeatreOff
Vestuari:
TeatreOff
Companyia:
Lupa Teatre
Dramatúrgia:
Guadalupe Sáez
Sinopsi:

La història trasllada el públic al Nova York actual i segueix la vida de quatre personatges (Claire, Jason, Warren i Deb), tot explorant de quina forma es connecten les seves vides ordinàries de manera casual però extraordinària. Durant les 19 cançons de les que es composa el musical es coneixeran les quatre vides dels protagonistes i es veuran els llaços que els uneixen i els desuneixen, el punts que tenen en comú cada una de les seves personalitats encara que d'entrada semblin molt diferents.

Crítica: Dies normals

15/09/2015

L'espirit del millor Off Broadway,el trobareu en aquest notable musical d'aparent senzillesa però sòlida construcció.

per Ramon Oliver

No us deixeu enganyar per les aparences: de vegades darrera les coses que semblen més senzilles s’amaga el treball més rigorós, de la mateixa manera que els dies amb una aparença més normal poden resultar els més extraordinaris. Aquesta és una mica la filosofia amb la qual  ha nascut aquest musical ben representatiu del més genuí esperit Off Broadway; un esperit que acostumem a identificar ( tot i que sigui simplificant una mica massa les coses; el ventall resulta força més ampli ) amb espectacles de format tirant a petit entre els quals abunden les comèdies musicals urbanes  amb un toc més o menys accentuat de romanticisme i poblades per personatges tirant a joves més o menys neuròtics, però sempre ben capaços de despertar la nostra simpatia. Tot això, ho ofereix de sobres  “Ordinary Days” mitjançant els seus quatre protagonistes agrupats en dues parelles, tots quatre intentant tirar endavant els seus més o menys clars projectes vitals tot deixant endarrera velles inseguretats i frustracions. Però l’obra d’Adam Gwon, plena a vessar de bons temes musicals que evoquen sovint alhora l’obra de grans mestres del gènere (diria que fins i tot l’ombra del Sondheim de “Sunday in the Park with George” s’escola a les escenes que tenen lloc entre les parets del MET i davant un grapat d’obres mestres pictòriques ) ofereix quelcom més; ofereix una notable lliçó de com fer que la transcendència d’un dia gens normal ( el 9 de setembre de 2001; no oblidem que som ficats a una obra novaiorquesa pels quatre costats) es fiqui de per mig entre l’aparent intranscendència d’aquests dies tan normals. I ho fa també amb controlada i sabia senzillesa, mitjançant una cançó magistral ( “ I’ll Be Here”) que en certa mesura li dóna una nova dimensió a tot el que portem vist, de la mateixa manera que uns flyers llançats a l’aire poden evocar coses ben diferents segons qui estigui contemplant aquesta pluja de papers ( i aquí, ja ho veureu, estic apuntant una de les idees més reeixides del llibret de l’obra). Tot aixó, ho ha captat molt bé Ferran Guiu a l’hora de dirigir un muntatge força ben interpretat  que funciona amb precisió i bon ritme, i al qual només se li pot retreure que es deixi temptar de vegades per aquella tendència ben habitual a “cridar” una mica massa ( fins i tot, dificultant en ocasions la comprensió de les lletres)  temes que han de ser cantants sense tanta estridència. Quelcom corregible que, en qualsevol cas, no impedeix gaudir notablement d’aquest musical tan petit com eixerit.  


Trivial