Doma

informació obra



Companyia:
DDCdanza
Creació:
Daniel Doña
Sinopsi:

Peça que tracta el concepte de la domesticació com un acte de rebel·lia que permet fer un pols entre els ritus culturals de la tradició i les formes pròpies de la hibridació coreogràfica. A cavall entre el flamenc, la dansa espanyola i la contemporània, explora els conceptes de crueltat, abús de poder i violència en nom de l’honor, els costums o les creences. Un acte de rebel·lió a través de la dansa, que s'inspira en les pràctiques de resistència i els pactes, amb la consciència que subvertir la norma és l'únic camí cap a la salvació.

Crítica: Doma

09/09/2024

Abús fet dansa

per Alba Cuenca Sánchez

Aquest espectacle parla de la doma. La dels cavalls, sí, però també de la que es produeix entre persones. Amb una dansa-teatre que transita entre la tradició i la contemporaneïtat, Daniel Doña i Cristian Martín executen una peça dura, incòmoda. Ens ensenyen una relació tòxica en què les abraçades i la intimitat donen pas a l'abús i la violència. És possible sortir d'aquesta espiral?

Més enllà dels moviments precisos de domador i domat, destaca l'expressivitat amb què actuen, amb rostres que supuren ràbia i dolor. La música fosca de Carlos Cuenca té tocs d'arrel i d'angoixa i dona encara més força a la peça, emmarcada per l'església de la Plaça Major de Tàrrega.

Tot plegat conforma 25 minuts intensos de connexió que et confronten amb tu mateix. La imatge del ballarí subjectat amb un arnès resulta inquietantment hipnòtica alhora que esfereïdora. Un nus a l'estómac que acaba amb la plaça plena d'aplaudiments.