El temps que estiguem junts

informació obra



Intèrprets:
Clàudia Benito, Raquel Ferri, Eduardo Lloveras , Andrea Ros, Joan Solé, Júlia Truyol, Abril Mondragón
Traducció:
Marc Artigau
Ajudantia de direcció:
Helena Escuté
Producció:
Teatre Lliure
Companyia:
La Compagnies des Hommes, Kompanyia Lliure
Direcció:
Didier Ruiz
Escenografia:
Elisa Sanz
Vestuari:
Elisa Sanz
Il·luminació:
Paloma Parra
So:
Joan Solé
Dramatúrgia:
Martina Cabanas Collell
Sinopsi:

Aquests dies de confinament no hi ha teatre. Amb l'objectiu de reconfortar i acompanyar aquests dies de soledat i estranyes, moltes companyies que han penjat vídeos dels seus muntatges. Recomana, sensible a la iniciativa desinteressada dels artistes, els ordena a través del web.  

Podreu accedir a les gravacions aquí. (S'activa del 2 al 4 d'abril a les 20h i el 6 d'abril a les 18h)

La temporada passada, Pablo Messiez va impartir un taller a La Kompanyia Lliure. De l'experiència, reelaborada i escrita, en sorgeix aquest espectacle. Emocions, espai i temps compartit. Teatre.

Júlia Truyol, premi a actriu de repartiment dels Premis de la Crítica 2018

Quim Àvila, premi a actor de repartiment dels Premis de la Crítica 2018

Premi de la Crítica Jove

Crítica: El temps que estiguem junts

05/03/2018

Tant sa val en quina dimensió temporal ens trobem; els integrants de la Kompanyia Lliure exhibeixen gran talent a totes dues

per Ramon Oliver

Ja que som ficats en un espectacle que ens porta a moure’ns a traves dues realitats temporals que es superposen l’una a l’altra, cal afegir que som ficats també en una proposta que en té quelcom de suma de dues realitats escèniques : la que va tenir lloc  en el taller que Pablo Messiez va treballar la passada temporada amb els joves integrants de la Kompanyia Lliure, i la que es presenta com muntatge teatral adreçat al públic després de traspassar  la seva dimensió didàctica inicial. I per cert que , de tant anar d’una dimensió cap a una altra – o més ben dit, de tant  veure com totes elles venen a confluir en un únic espai- , resulta inevitable alhora  recordar que, en uns temps anterior a l’existència de la Kompanyia Lliure ( de fet, en un temps en el qual la majoria d’intèrprets que formen ara part d’ella ,segur que encara no havia  ni començat a anar al teatre) , aquesta mateixa sala va acollir aquells científics de “4 D Òptic” als quals Javier Daulte feia anar de bòlit saltant d’una dimensió desconeguda cap a una altra.

El record de la ben notable proposta  de Daulte em va venir més d’un cop al cap, entre les parets del pis de decrèpita decoració ( res de “vintage”; aquí tot fa olor a desfasat ) que acull els vuit intèrprets del muntatge, donant en tot moment bona mostra de com els va fer pencar Messiez en el curs del  taller, i del molt bon resultat que ha donat aquella feinada. Dit d’altra forma: els vuit intèrprets de la Kompanyia exhibeixen un recursos interpretatius plens de rigor , d’intensitat i de risc. De fet, fins i tot es podria dir que un dels pocs retrets que se li poden fer a aquest espectacle és que, en algun fragment, s’evidència un xic massa aquell moment en el qual l’actor o l’actriu està reproduint allò que de ben segur va estar explorant en el taller, imposant així lleugerament l’exhibició de l’exercici a la mateixa progressió dramàtica de la proposta.

Però – ho torno a dir- , es tracta només d’un efecte puntual que no obstaculitza mai  la notable dramatúrgia creada per Messiez . Una dramatúrgia que mesura de forma ben equilibrada la convivència entre els dos moments temporals que corren paral·lelament per l’escenari, fins aquell punt en el qual s’obra la porta de contacte entre les dues temporalitats.

L’una d’elles, la que s’ubica en el passat, ens presenta un grup de personatges marcats per la pèrdua i el lament, encara que les seves lamentacions condueixen de vegades a esclats de soterrani humor . L’altra, ens mostra el progressiu desgast d’una vida en parella que potser es veu progressivament contaminada per la vida oculta que acumulen aquestes parets. O que potser, senzillament, necessita trobar en aquesta vida oculta una excusa que justifiqui el desgast de la convivència i els estralls de la rutina. En aquest espai ubicat entre dos temps i recorregut per una melodia del gran Aznavour , el dol de l’amor trencat per un abandó es barreja amb el dol de l’amor que s’ha anat desgastant de forma gairebé imperceptible, i els records d’una infància traumàtica s’acaben fonent amb la frustració d’una relació fraternal que potser voldria ser una altra cosa. Això , fins que un tret que podria haver-se escapat del final de “La gavina” , ve a redimensionar-ho tot de nou: saltant de dimensió en dimensió, el cas és que sempre ens acabem trobant amb una mateixa desolació. Encara gràcies, si arribem a entendre una mica el valor que té el temps que estiguem junts.