Els reis de Shakespeare escriuen el discurs de Phillipe the Sixth
Ens trobem en unes hores decisives pel regnat del jove Phillipe the Sixth. Fins ara Phillipe havia de fer front a l'herència enverinada del pare, casos de corrupció i un suport popular en retrocés; ara cal sumar-li els fets del primer d'octubre: una comarca escocesa s'ha declarat insubmisa a l'autoritat monàrquica i l'intent de sufocar aquest aixecament per mitjà de la força no ha obtingut l'efecte esperat.
És aquí quan el think tank de la monarquia es reuneix d'urgència per escriure el discurs més important de la carrera del rei. Seran capaços de consensuar un discurs que salvi la corona actual?
Els assessors de la monarquia de Phillipe VI, es reuneixen d´urgència. El jove monarca ha de realitzar un delicat discurs. A l´herència enverinada del seu pare, que li ha deixat un país amb un govern minat per la corrupció, de la que no s´escapa ni la mateixa monarquia, cal sumar-li la declaració d´insubmissió d´una de les comarques del seu reialme.
Els assessors han desenvolupat la seva tasca al llarg dels anys, inspirant-se en els discursos d´ èxit de figures polítiques de primera línea. En aquesta ocasió las discrepàncies son múltiples i decideixen recorre als discursos dels reis protagonistes de las obres de Shakespeare, amb el que la confusió entre ells acaba sent major.
Una interessant idea d´Albert Pijuán, autor de la dramatúrgia, que la directora Daniela De Vecchi ha posat en escèna de forma dinàmica i molt ben interpretada pels dúctils actors y actrius de la compañía LAminimAL (Eloi Benet, Esperança Crespi, Carles Cruces, Toni Figuera, Xantal Gabarró, Andrea Marinel.lo y Joan Martínez), que es desdoblen en molt diversos personatges.ral
Un espectacle, sens dubte potent y amb un bon treball con un buen trabajo coral interpretatiu d´una de les millors companyies dins l´àmbit del teatre independent a Catalunya. Amb tot i malgrat que les referències són inequívocament claríssimes i l´acte participatiu de la tomacada al rei nu (encertada vinculació amb El vestit nou de l´emperador), resulta sanament catàrtic, el conjunt queda dens i confús y pesa un excés discursiu.
Una companyia reconeguda i premiada
LAminimAL va néixer a la Sala Beckett l´any 2010, com grup d´investigació a l´entorn dels Sistemas Minimalistes Repetitius. Set espectàcles contemplen la seva trajectòria des de llavors: La Grandesa d´èsser un entre tants, de David Eudave (Sala Atrium); Dimecres, d´Aina Tur (Sala Beckett); El suïcidi de l´elefant hipotecat, de Daniela De Vecchi (Atic22, La Seca-Espai Brossa i Sala Barts); Animales nocturnos, de Juan Mayorga (estrena a Sao Paulo-Brazil), amb coproducció amb la Società Autonoma Laboratori del Mare, tots ells dins la temporada 2013-14. A la següent temporada, 2014-15, La supervivència de les lluernes, de Daniel de Vecchi, creat en residencia al programa Suport a la Creació de Fira Tàrrega i en coproducció amb Festival Grec, Temporada Alta i Focus (Temporada Alta, Festival Grec i Teatre Romea). El 2016, Apocalypse Uploaded: la transmutació de les Abelles, d´Albert Pijuan, darrera part de la trilogia iniciada amb el seu primer espectacle, es va poder veure al Frinje de Madrid i a la Fira de Tàrrega. El seu darrer espectacle, Miratge 53-Llançar-se al buit, d´Albert Pijuan es va estrenar el gener del 2017 al Festival Internacional de Santiago.
Han aconseguit el Premi de públic i de crítica al Festival Internacional Noctívagos, per l´espectacle La supervivència de les lluernes. També han obtingut el premi Born de teatre de residencia artística.
Completant els components d´aquesta amplia i ben coordinada companyia hem de citar en la part creativa tècnica, a més de Daniela De Vecchi i Albert Pijuan, a Ignasi Bosch (il.luminació i cap tècnic), Joan Fortuny (escenògraf), Carolina Ortiz (sonidista), Sebastián Huber (investigador) i Carles Murillo (disseny gràfic). A la part artística, a més dels set actors citats, a Anna Berenguer, Xesco Pintó, Andrea Marinel.lo, Andrea Hernández i Carla Rovira.
Més informació a www.laminimalteatre.cat