Envà

informació obra



Companyia:
Bubulina Teatre, Colectivo Ameno
Autor:
Àfrica Llorens, Marc Rodrigo
Intèrprets:
Àfrica Llorens
Il·luminació:
Ivan Tomasevic
Composició musical:
Karl Stets
Sinopsi:

Entre 250kg de palla i 125kg de massa humana, dues persones divaguen mitjançant el moviment, els equilibris, l'humor i l’ús de l’espai sobre les relacions humanes. Amb la tècnica de mans a mans, aquests dos artistes reflecteixen l’estupidesa de la naturalesa humana i els envans (o parets) mentals que construïm per protegir-nos.

Crítica: Envà

08/10/2017

Circ rural amb molta intenció i un joc físic i espectacular

per Jordi Bordes

Es presenta en ple procés a Fira Mediterrània. Vagi per endavant. Caldrà, doncs, fer-li una revisió nen futurs festivals, quan s'hagi estrenat. Què es pot dir, per ara? 

Els dos acròbates de mà a mà han incorporat a les seves rutines unes bales de palla. És un element ideal perquè dóna molt de joc i, fins i tot, pot ajudar a amortiguar algunes caigudes. L'esgotament de l'exercici de força i equilibri obliga a què hi hagi transicions. Avui són massa buides. No connecta amb el públic, per exemple, la veu en off de l'artista ni se li troba intenció enmig d'un camp de bales de palla. En canvi, és preciós tot el joc que aconsegueixen desenvolupar a través de les bales de palla (sobretot quan estan amuntegades que permet salts de molta alçada). Hi ha un moment que arriben a sortiir de l'entorn rural i desenvulpen salts i equilibris amb el mobiliari urbà (contenidors, casetes,, fanals, bancs... És un canvi ben pensat per netejar l'espai, donar una sorpresa al públic per tornar amb l'acció final. El treball, de notable exercici físic, necessitarà una dramatúrgia més cuinada, sense necessitat que els intèrprets esdevinguin personatges ni que hagin de conjugar en primera persona. No cal. La poètica de les bales de palla els ha de permetre (potser fent alguna mínima intervenció del públic, com Joan Català a Pelat), construir més enllà. Seria ideal que mantinguin més temps el joc en què la noia no toca a terra, mantenir-se en equilibri sobre de la palla o de les espatlles del portor. Pot dur a uns quadres de notable poètica i que s'inspirin en les instal·lacions d'equilibris de Jordi Galí (remete, per exemple, a Abscisse...). de fet, l'univers rural ja ha estat investigat notablement pel circ. És el cas de Bèsties de Baró d'Evel o de Chicken legz dels Animal religion, per citar dos exemples ben sonats.