La proposta escènica que es presenta aquí té com a referent principal l’obra literària de Perejaume. La constant reflexió de Perejaume sobre els processos de la creació al·ludeix a tota mena de grafismes, a una mena d’autoactivitat de fonts i llocs que emeten la seva pròpia auto-grafia. La capacitat humana d’una possible relectura d’aquestes grafies per mi inclou re-pensar la dansa. Una dansa que potser es revela en la seva aparença fugaç sense que l’home hi hagi intervingut encara.
Com es pot traduir al llenguatge del moviment la poesia i el discurs de Perejaume sobre la creació? És el repte que assumeix la coreògrafa Sabine Dahrendorf a Epíleg d’un inici. Un espectacle hipnòtic i d’una gran sensibilitat visual que aconsegueix transformar la poesia en moviment.
Es tracta d’un espectacle adaptat a l’espai on es representa, en aquest cas el Museu d’Arqueolologia de Barcelona que li proporciona una màgia especial. Cada peça funciona de manera aïllada però, alhora, crea una una percepció calidoscòpica i transforma l’aparença de cada petit racó del museu. Epíleg d’un inici és un enorme fresc d’estils diversos que, a més, ens ajuda a re-pensar la dansa. Una dansa que potser es revela en la seva aparença fugaç sense que l’home hi hagi intervingut encara.