F.A.M.Y.L.I.A (Follamos Amando Mucho Y Luego Intentamos Arreglarlo), neix de la necessitat de reflexionar sobre la vigència de la família al S.XXI. Més enllà d’investigar sobre la evident condició social de l’ésser humà, The Mamzelles vol aprofundir en els rols que s’estableixen en una comunitat , i per ser més concrets, en el rol que la dona ha assolit i encara assoleix dins aquest context. Per aquest motiu cinc actors protagonitzen el retrat familiar de cinc dones. Aquesta simbiosi és la que dona sentit a l’espectacle. La masculinitat i la feminitat es troben per mostrar al públic la vida de cinc éssers humans que encara necessiten viure en manada. FAMYLIA és un viatge que obliga l’espectador a qüestionar-se les bases més sòlides i arcaiques de la societat, a preguntar-se “qui som” i a deixar de jutjar el que és correcte i el que no.
Hi ha moltes maneres d'explicar una història familiar. Maneres convencionals i maneres simbòliques. El títol no enganya. El que enganya és el subtítol, que ve a ser com una mena d'epitafi en clau de declaració apocaliptica de principis. ¿Com és la família del segle XXI? ¿La societat actual és prou conscient de la diversitat de tipologies familiars que hi ha al seu voltant? Des de les tradicionals a les monoparentals, des de les de parella estable a les de parella separada, des de les de custòdia compartida de les criatures a custòdia maleïda per les dues parts, des de les famílies en mans d'avis i àvies a les famílies en mans d'oncles i ties, des de les famílies amb descendència biològica a les famílies amb descendència adoptada, des de famílies amb dos pares a famílies amb dues mares... Però, en el fons de tot, el que The Mamzelles Teatre volen posar de manifest és el paper de la dona i com la veuen i com elles encaren els encerts i els errors del concepte de la família. Per això, el muntatge, creat a la sala Atrium dins del cicle Atrium Lab i després d'un fugaç pas per l'escenari d'El Maldà, posa actors que ja s'afaiten (almenys porten tots barba!) en els papers de dones, per estripar el paper de la dona i per neutralitzar la idea tòpica de masculinitat i feminitat. (...)