F.A.M.Y.L.I.A.

informació obra



Direcció:
Bàrbara Mestanza, Damián Cervantes
Direcció Musical:
Paula Malia
Producció:
The Mamzelles Teatre
Intèrprets:
Enric Auquer, Xavi Torra, David Menéndez, Eduard Tudela, Eric Balbàs, Meritxell Termes
Il·luminació:
Rubén Homar
Escenografia:
The Mamzelles Teatre
Companyia:
Vaca35
Sinopsi:

F.A.M.Y.L.I.A (Follamos Amando Mucho Y Luego Intentamos Arreglarlo), neix de la necessitat de reflexionar sobre la vigència de la família al S.XXI. Més enllà d’investigar sobre la evident condició social de l’ésser humà, The Mamzelles vol aprofundir en els rols que s’estableixen en una comunitat , i per ser més concrets, en el rol que la dona ha assolit i encara assoleix dins aquest context. Per aquest motiu cinc actors protagonitzen el retrat familiar de cinc dones. Aquesta simbiosi és la que dona sentit a l’espectacle. La masculinitat i la feminitat es troben per mostrar al públic la vida de cinc éssers humans que encara necessiten viure en manada. FAMYLIA és un viatge que obliga l’espectador a qüestionar-se les bases més sòlides i arcaiques de la societat, a preguntar-se “qui som” i a deixar de jutjar el que és correcte i el que no.

Crítica: F.A.M.Y.L.I.A.

09/11/2015

Es-tu-pe-fac-te

per Jordi Bordes

The Mamzelles són imprevisibles. Així mateix. Ahir es va cacabr la temporada a La Seca del seu F.A.M.I.L.Y.A. D'entrada, ewra una idea prou enboirada per saber si el vaixell sortiria de port. I sí que ho fa. I tant! Com que és una obra que remou per la seva varietat expositiva caldrà analitzar-la, síl3laba a síl·laba. A veure si ens en sortim!

"ES-": The Mamzelles són un conjunt de música sorgit de l'iInstitut del Teatre que van fer fortuna amb un enganxadissa sintonia d'un anunci que convidava a reciclar-ho tot. al 2013 van voler desempallegar-se dels contenidors i es van atrevir, amb la complicittat d'àlex Mañas, de debutar al Poliorama amb un musical estrany "M;y sweet country". Hi havia molta espectativa i va deixar tothom massa fred. No es veia gaire la genialitat, si no es refugiaven darrere l'ukelele. Les seves lletres són d'aquestes íntimes, quotidianes i mig secretes de relacions de parella sense filtres de res. el 2014 van presentar a l'Atriu LAB "F.A.M.Y.L.I.A." Com a M.A.R.I.L.U.L.A, la paraula es desplega amb una definició interminable i, segurament, divertida en una nit de festa prò que no aguianta la ressacva del dia després: F.A.M.Y.L.I.A (Follamos Amando Mucho Y Luego Intentamos Arreglarlo). Però, la centrifugadora, a l'escena, funciona!

"TU-": Tot i que la posada en escena sigui prou canalla planteja situacions relacionals ben familiars. Com la gelosia de la germana gran; el remugar entre dents de l'àvia que s'ha de callar el que unes dècades enrere no deixaria passar; la tieta que s'ha de construir una vida sola; la dona que es queda sense pare que marxa, previsiblement per una amiga menys desmanegada conseqüència d edos parts... tothom troba claus en què sentir-s'hi refelctit, tot i que els quadres no es trobaran mai almenjador de casa.

"PE-": P.E.: Per exemple. La colla d'actors, que interpreten els personatges femenins (ho havíem de dir!) juguen en claus teatrals molt extremes. En una clau de comèdia, ressona el cant "a cappella" i fragmentat dels Dei Furbi; o la bogeria discursiva de Los Modernos, a un pas dels Les Luthiers. La metateatralitat té un punt de "cinc pèrsonatges en busca d'autor" de Pirandello però despés d'haver-se begut un Red bull, com si  diguéssim...

"FAC-" "fuck, sexualitat.". Aquests actors ben barbuts i amb calçotets es canvien el paper de les dones d'una família. I la filla haurà de descobrir la "joia" de la menstruació. Aquella festa hormonal, que no ho és gens quan ve a partir de la segona vegada i passa a aser una incomoditat, una responsabilitat per decidir si aquella abraçada d'ós del company pot arribar al llit.

"TE-" L'obra increpa amigablement els espectadors. En realitat, és una història ben senzilla d'una dramaturga que vol pasmar en la pantalla d el'ordinador i que els personatges reprodueixen a escena. de fet, sovint, per com van de malgirbats, semblen tretes de les escenes desestimades a la paperera. Té molt de genial. Una complicitat absoluta. Una frescor desbordant. El darrer dia de La Seca no hi cabia ni una agulla. Es mereixen més atenció del públic i de la premsa. Hem trobat una perla.

Trivial