From IN

informació obra



Companyia:
Xiexin Dance Theatre
Sinopsi:

Prenent com a punt de partida la cal·ligrafia xinesa i, en concret, el caràcter xinès “人” (pronuncieu rén), que significa “persona”, una companyia puntera en l’escena de la dansa contemporània a l’Àsia ens parla sobre allò que ens uneix com a éssers humans. Ho fa centrant-se en el punt de contacte entre els dos únics traços que formen el caràcter, i que, a més, apunten cadascun en un sentit contrari. És un símbol de la trobada entre dues possibilitats, de l’existència d’un punt d’intercanvi entre oposats, un lloc de connexió que se situa al centre de les relacions amb els altres.

Veureu aparèixer i desaparèixer les ballarines de la companyia com si fossin figures fantasmagòriques en una combinació, enigmàtica i elegant, de tradició i modernitat.

Xiexin Dance Theatre és una de les grans referències de la dansa contemporània a la Xina des de la creació de la companyia, l’any 2014. Dirigida per la coreògrafa Xie Xin, se centra en la recerca del cos, en la sensibilització cap a la dansa contemporània i en la creació d'obres originals. Xie Xin va ser ballarina de la Companyia de Dansa Moderna de Guangdong, del Shanghai Jinxing Dance Theatre, del Beijing Tao Dance Theatre i del Beijing Dance LDTX, però potser l’heu vista més probablement ballant amb la companyia de Sidi Larbi Cherkaoui. Figura impresciondible de la dansa contemporània, és la creadora d’un llenguatge coreogràfic en el qual cada moviment transmet les emocions amb la màxima precisió.

Crítica: From IN

20/03/2024

Xiexin Dance Theater passa per La Factoria de Terrasa

per Júlia Vernet Gaudes

En l’àmbit internacional del Dansa Metropolitana, es va poder veure From IN, de la Xiexin Dance Theater, una de les companyies xineses més reconegudes i internacionals, que va passar per La Factoria Cultural de Terrassa. Una peça amb nou ballarins a escena, entre ells la mateixa coreògrafa i directora de la companyia Xie Xin, que parteix del caràcter xinès “⼈” que vol dir “persona” o “humà”. El més sorprenent és la qualitat de moviment dels ballarins, d’una sensibilitat extraordinària, que executen la coreografia com si es tractés de cal·ligrafia xinesa (cosa que ja s’ha dit altres vegades de companyies asiàtiques). En aquest cas, malgrat que la proposta coreogràfica i estètica fos d’una gran bellesa, la corba dramàtica de l’espectacle era massa irregular, allargant de manera innecessària un final del tot previsible. Cal destacar la il·luminació de Gao Jie, que reforçava aquesta qualitat de moviment tan fluida (com plomes) i que en tota una part de la peça aportava el contrast necessari de dramatisme i estètica que salvava la peça de ser massa lineal. En qualsevol cas, s’agraeix poder gaudir de propostes tan diferents en el mateix espai de temps que dura el festival.