Inkognito. Cia Express

informació obra



Sinopsi:

Detectius sense gaires dots de investigació despleguen una infinitat d’habilitats en un pas continu d’un absurd a un altre. Dues gavardines, una fletxa, un cavall, tango en suspensió capil·lar, molts accidents, malabars i una pinyata.

De principi a fi, “INKOGNITO” et fa participar als seus jocs camuflats, amb els quals no sabràs si contenir l’alè o el riure.

Cia. Express és una col·laboració entre Estefania Flores (Mèxic) i Jannick Lüthi (Suïssa).

Està impulsat per la visió i el compromís professional de dos joves acròbates que busquen noves formes d’expressió, nous espais escènics i un accés fàcil al circ contemporani per la diversitat més gran possible de persones.

Cia. Express explora la lleugeresa i l’humor bàsic de la vida que existeix, des del més quotidià fins al més absurd.

Crítica: Inkognito. Cia Express

15/05/2024

La peripècia "charli-riveliana" infel·lible

per Jordi Bordes

Charlie Rivel va convertir en art la seva habilitat per seure una cadira a tocar la guitarra. Una acció senzilla convertida en una coreografia surrealista era un dels seus grans trumfos. Al costat dels seus plors Uuuh!, tan carismàtics. Convertir els clowns en una mena d'investigadors és un altre corrent prou habitual en el circ clàssic. La companyia Express juga amb els tòpics dels detectius de pega que procuren resoldre un cas... (I s'acaba descobrint que els que són com un cabàs són ells mateixos). Més enllà del clown, com a 99 cm, hi ha un punt de risc a una notable altura i exercicis acrobàtics com la suspensió capil·lar (que per cert, és una paròdia que utilitza Masacrade.

El que mana són les ganes de jugar d'aquests dos artistes que són capaços de seguir cegament una fletxa com que ho faria amb un gp's. Amb la particularitat que la fletxa, en realitat, marca una direcció però mai un destí. Els dos personatges queden atrapats mirant el dit i obviant que estan perseguint la lluna (i el dit és la pista per a abastar-la). En tot cas, és un espectacle distret, elegant, per al gran públic. Una peça que sempre serà una garantia d'èxit en programacions de tarda de festa major.

Són infal·libles, sí, però no per experimentar correctament la fórmula infal·lible, sinó perquè ho fan amb una intenció absoluta, amb una gestualitat precisa i estalviant al màxim la coreografia de moviments per destil·lar una acrobàcia constant aèria i fresca. Que no és poc.