Kabarett Protocoll

informació obra



Direcció:
Ester Nadal
Direcció Musical:
Oscar Machancoses
Coreografia:
Roberto G. Alonso
Il·luminació:
Enric Planas
Intèrprets:
Oriol Genís, Ester Nadal, Oscar Machancoses, Helena Tornero, Júlia Genís
Autoria:
Heiner Müller
Traducció:
Albert Tola
Sinopsi:

Un actor amb idees, una directora d’ideals, una dramaturga estressada i un pianista lacònic assagen alguna cosa
que vol ser un espectacle de cabaret.

Bé, ho intenten. Però passen coses. Ja ho té, això d’assajar amb públic. Coses de l’assaig i coses del directe.

Ells s’ho han buscat. Afortunadament, només és un assaig. Ja estrenaran algun dia.

Crítica: Kabarett Protocoll

01/03/2015

El cabaret despullat i amb més roba de la història

per Jordi Bordes

Parlar de cabaret despullat implica creure que hi haurà molta carn a la vista.no és el cas d'aquest cabaret que trenca amb tots els tòpic. Començant perquè es presenta com un assaig, una mena de treball en procés al que es convida el públic. Per això, a escena hi són la dramaturga i també la directora (que mai de la vida es trobarien en un cabaret convencional). El música toca el piano, sí, però té un notable paper en l'opinió que es va transmetent. L'obra s'inspira en aquells cabarets alemanys d'entreguerres en el que el despropòsit servia per denunciar amb expressionisme les desigualtats socials, els abusos del Poder. Per això la vedet-dramaturga va de kale borroka més que no pas de cabaret....

L'obra desenvolupa els diferents colors d'aquells espectacles, d'humor corrosiu, monument a la veu amb una música enganxosa i irreverent i instant de compartir (amb una dosi d'alcohol de més) les alegreis per oblidar les penes que es deixaven amb l'abric, al penja-robes. 

Evidentment, l'actor Oriol Genís és el que té la major presència. Perquè els galons afrontant-se al públic no són de lluentons, si no que s'han guanyat amb el cos a cos.  I com en tot cabaret que tingui valor de revolucionari, hi ha denúncia i una sorpresa per tancar/trencar la realitat amb la ficció.

Trivial