La segona Eva

informació obra



Companyia:
El eje
Direcció:
Marta Aran
Dramatúrgia:
Marta Aran
Ajudantia de direcció:
Ramon Bonvehí
Vestuari:
Sara Espinosa
Il·luminació:
Albert Ventura
Escenografia:
Albert Ventura, Sara Espinosa
Intèrprets:
Maria Hernandez, Òscar Intente, Eric Balbàs, Mar Pawlosky
Sinopsi:

L’Eva, després de fer un retir espiritual en un monestir, denuncia a les xarxes socials uns fets que van succeir per part d’un dels frares. A partir d’aquí, les estructures de poder que l’oprimeixen es faran més patents que mai: El seu relat serà contínuament posat en dubte, jutjat i ridiculitzat.

LA SEGONA EVA parla de les dones de fusta, de totes les dones silenciades. Parla de les violències que no són físiques i que són per això més invisibilitzades encara, per la dificultat de denunciar-les. Fent un símil i un joc de miralls amb la verge Maria, amb Eva i amb les figures femenines del catolicisme, l’obra es pregunta com confiar en una mateixa quan tothom posa en dubte la teva veritat, quan tothom vol parlar per tu i per tant, et condemna al silenci.

Crítica: La segona Eva

22/03/2021

Ni verge ni pecadora

per Manuel Pérez i Muñoz

Quan el papa Francesc va dir que el feminisme corria el risc de transformar-se en masclisme amb faldilla ens va donar a entendre que coneixia bé el concepte «masclisme amb faldilla». Cap institució com l’Església catòlica ha treballat tant en la creació d’una imatge simbòlica de la dona associada a la submissió i l’obediència, paper subaltern allunyat del poder però amb la càrrega del pecat i l’obligació de la puresa. La dramaturga Marta Aran –guanyadora d’un Max amb Els dies mentits– entra a matxet en aquesta selva agresta de la mitologia contrareformista amb 'La segona Eva', obra en el cartell del Tantarantana fins al 28 de març (...)

LLEGEIX LA CRÍTICA SENCERA AL MITJÀ