En Bernat, antic alumne d’ un institut, és convidat a parlar dels seus còmics i de com, en penjar-ne un a l’ Instagram, li surt feina a l’ altra punta del món. La xerrada flueix fins que una mà s’ alça entre el públic: és la Sílvia, una antiga amiga que explica que el noi sempre ha tingut interès per les xarxes socials, però no sempre amb finalitats creatives. L’ obra ens dóna peu a parlar de les xarxes socials que tenim a l’ abast i de les conseqüències de les nostres accions, que no sempre podem controlar.
Una pissarra. Unes poques cadires. Música enllaunada. Un format senzill per abordar una realitat complexa: el (mal) ús de les xarxes socials i les greus conseqüències que pot ocasionar, sobretot, en els usuaris més joves, els més vulnerables, preses fàcils dels depredadors cibernètics.
#Like_Unfollow no té l’ambició de Ricard de 3r, creació anterior del tàndem format per Montse Rodríguez (direcció d’escena) i Gerard Guix (dramatúrgia), però assoleix plenament l’objectiu que perseguia: atrapar els escolars (1r i 2n d’ESO) en la història de dos estudiants –el noi raro, ell (Oriol Casals), i la típica rebotada que li fa la vida impossible a les aules, ella (Marta Hernández)–, una mena de Romeu i Julieta del segle XXI separats no per qüestions de llinatge, sinó pels prejudicis dels seus companys de classe. El conflicte comença a coure’s quan, des de l’anonimat que dóna el whatsapp (tots dos coincideixen, sense saber-ho, en un joc d’aquesta aplicació), la parella descobreix que té molt en comú. Malgrat la bona sintonia, la noia fingeix sentir indiferència o animadversió cap a ell davant dels amics de l’institut, per evitar ser exclosa del grup... i aquí és on el conflicte latent esclata. La guerra es desenvoluparà a través de les xarxes socials i acabarà causant més d’una baixa innocent.
La gran virtut de l’espectacle, allò que el converteix en idoni per representar-se a escoles i instituts, és que arriba de manera directa al seu públic, que reconeix en els diferents personatges i situacions gent i experiències properes. Sense filtres, de cara. I, a la vista del debat que generen aquestes funcions, el missatge no es perd en el ciberespai.