Lo.li.ta / La Mort

informació obra



Intèrprets:
Morgane Viennet, Olga Álvarez, Angie Mas, Jordi Cabestany
Vídeo:
Jordi Cabestany
Composició musical:
Shoeg-Carlos Martorell
Producció:
La Taimada
Sinopsi:

LO.Li.TA: “La punta de la llengua emprèn un viatge de tres passos des de la vora del paladar per recolzar-se, en el tercer, al llindar de les dents” Lolita. Vladímir Nabókov.

Lolita, la que tots pensem en pronunciar aquest nom, s’escriu amb tres síl·labes doloroses. Lolita, diminutiu de Dolores, es pronuncia amb Dolorosa sensualitat. Un fonema és una imatge mental d’un so i els fonemes com tots els sons, manquen de significat. Lo.Li.Ta és alhora significant i significat, una sonoritat amb gran capacitat per oferir imatges: la innocència, la bellesa objectual i la degradació.

LA MORT: Hi ha imatges eternes. El cos inert és una d’aquestes imatges. Admirar la seva bellesa i observar la desprotecció del cos, ens fa fràgils als qui mirem. La Mort treballa amb aquesta essència; la de obligar-nos a mirar bellesa, fragilitat i pèrdua.

Crítica: Lo.li.ta / La Mort

26/01/2019

De cos present

per Jordi Sora i Domenjó

Inquietant. Així es pot resumir aquest doble diàleg entre una breu adaptació del llibre Lolita de Vladimir Nabókov i una peça petita sobre la mort que sorgeix d'una investigació anterior de la companyia La Taimada.  Un programa presentat al SAT Teatre aquest 2019 i abans a la Quinzena Metropolitana de la Dansa 2018.

Podeu llegir la crítica aquí:

Trivial