Monòleg del perdó

informació obra



Intèrprets:
Blanca Garcia Lladó, Joan Sirera
Escenografia:
Abel Vernet, Blanca Garcia Lladó, Joan Sirera
Autoria:
Jordi Centelles
Direcció:
Jordi Centelles
Sinopsi:

"I de què tracta? És un conte, hi ha una història o què? O només delireu..." 

Una actriu i un actor, una parella, un univers compartit.

Què tenen en comú un conte d'Andersen i una història real del llunyà oest americà?

Les protagonistes, una nena i una dona que van a contracorrent per fer el que volen i viure com volen.

I per què elles? Perquè una actriu i un actor munten un monòleg, expliquen contes i viuen històries que acabaran fent créixer tres dones. Dones fictícies? Reals? De conte o de pel·lícula? De carn i ossos, o tinta, o cel·luloide? 

Crítica: Monòleg del perdó

09/06/2016

Allà on les paraules ens portin

per Toni Polo

De què anava això? Ah, sí...! Coses de l’Enric Casasses. Una història, un conte, un assaig? Un deliri, potser? Pot ser. A l’habitació (la sala Palau i Fabre de La Seca) hi ha una actriu i un actor. És evident que assagen. És evident que no tenen clar el què. Una raresa que ens parla de contes d’Andersen, ens porta al far west i a la febre de l’or, ens recorda els vells jocs infantils... Una nena, una dona. A contracorrent. La nena surt de la rondalla per viure una aventura. No li passarà res. Passa alguna cosa? Tant se val.

Una representació que enamorarà els incondicionals del poeta i no deixarà d’interessar els que no ho siguin tant. Senzillament cal que hi vagin previnguts: surrealsisme? Provocació? Genialitat? La incoherència passa a ser virtut. “La Terra és plana, ho sap tothom”, que canta el Quimi Portet. Perquè sí. Perquè cal mirar les coses amb personalitat o amb “pesonatgelitat”, com es diu en aquest monòleg a dues veus –o a més. “Si et creus els valors inculcats”, ve a dir-nos en Casasses, has de fer la revolució?

Una ficció (o una realitat?) que els dos intèrprets saben embolicar i que cal veure amb esperit despreocupat i deixant-se endur allà on les paraules ens portin.