Nippels Theory (Cicle Born en dansa)

informació obra



Autor:
Katia Benbelkacem
Ajudant de direcció:
Mélodie Cecchini
Intèrprets:
Katia Benbelkacem, Mélodie Cecchini, Georges Maikel, Priscila Garrido, Justine Marouzé, Inés Massoni, Jeanne Morel
Composició musical:
Camille, Tommy for Seven i Frank Sinatra
Sinopsi:

NIPPLES THEORY posa en escena, amb un fons de camp de batalla, la revolució de la més bleda de les bledes, Barbie. En aquest ambient colorit, plastificat, en la qual la faldilla curtíssima reina des de fa cinquanta anys, la barra de llavis s’enfonsarà, el somriure s’esborrarà, la màscara caurà. Estrafolari, divertit, picant, el rosa es convertirà en negre.

Aquesta obra és la història de les dones que ja no volen respondre a la crida de la dictadura de la societat.

Crítica: Nippels Theory (Cicle Born en dansa)

25/01/2014

Rebel·lió de la més bleda

per Montse Otzet

Qui diu que la dansa contemporània és avorrida i que no s’entén? De ben segur que Hermann Bonnin està lluny d’aquest pensament i ho evidencia en el fet de programar una mostra sota el títol de Dansa al Born, un paraigua que ha acollit quatre engrescadores propostes de joves que estan trepitjant fort.

Nipples Theory, una creació de Katia Benbelkacem, és l’espectacle que tanca el cicle i ens arriba de la companyia franco-catalana PrÄk. L’obra, en la qual participen set ballarins, incloent-hi la pròpia Benbelkacem, és la història de les dones que ja no volen respondre a la dictadura de la societat, i com abanderada de la rebel.lió emergeix “la més bleda de les bledes”: la Barbie, un objecte de desig que, de forma encertada, la coreògrafa ha capgirat per narrar una història plena de vivacitat i imaginació.

Després d’una curta projecció d’imatges de la famosa Barbie, cinc barbies de carn i ossos apareixen a escena lluint una curta faldilla, una ajustadíssima camiseta i movent en l’aire la seva cèlebre i impossible cabellera. Transcurregudes unes escenes endolcides arriba l’anunciada rebel.lió. Les dones que llueixen faldilles roses, llavis vermells i cabelleres rosses es converteixen en unes dones dures i implacables, amb una indumentària negre i unes botes militars que no deixen cap dubte sobre la rebel.lió que emprendran. Però, una rebel.lió en la qual també hi ha reservat un lloc per la part més sentimental.

Moviments i gemecs nerviosos que evidencien la superficialitat de les barbies, transmuten en gestos contundents de forta pulsió, tots ben interpretats per l’únic ballarí que apareix a l’obra al costat de les sis intèrprets femenines.

Tenint en compte que Nipples Theory és la primera creació de Präk, haurem de seguir d’aprop aquesta companyia, doncs segur que ens farà passar moments engrescadors.