L’Aurora treballa netejant pisos turístics. Li agrada fer bé la seva feina, fer net a fons. Però el contrarellotge de l’empresa pressiona, i les cervicals, i el salari mínim i la invisibilitat i la càrrega de les tasques que li queden per fer quan torni a casa i… comença a sentir un impuls irrefrenable que la duu a fer una petita acció que tindrà conseqüències d’una dimensió surrealista.
Pla-dur és una proposta que combina el cinema en directe i les arts escèniques i on entren en joc diversos elements: la precarietat laboral al sector turístic, les ciutats mediterrànies de l’especulació immobiliària, coreografies de visuals sinestèsics, miniatures i performers. El guió: una narració feminista construïda en directe a través d’una pantalla de tul que visibilitza, amaga i aglutina.
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Pla-dur tiene un discurso interesante, con la reivindicación de las Kellys, de las camareras de piso que siguen en pie de guerra por defensas sus derechos laborales en ciudades tan turísticas como Barcelona.
Para narrar la historia de Aurora, el personaje ficticio que representa la realidad de miles de ellas se combina el cine en directo, a través de una pantalla que separa al espectador de los artificios necesarios para crearlo, con las artes escénicas. Esa pantalla es uno de los fallos del montaje, porque aleja al espectador del montaje, hubiera sido mucho más acertado dejar ver, en la manera de lo posible, a los espectadores las tripas del espectáculo.
No se puede negar que a Pla-dur le falta presupuesto y bastante experiencia de los implicados en el proyecto, pero tampoco negaremos que es un montaje muy honesto, que no vende humo y que visibiliza un conflicto que debería tener más luz y foco.