Una de les cançons més conegudes de l’artista del Poble-sec inspira un espectacle amb música en viu interpretat pel bailaor Antonio Canales. Les barraques de la Barcelona de postguerra són l’escenari de la història tràgica d’un home enamorat.
Alguns barcelonins recordaran encara els barris de barraques apareguts a la muntanya de Montjuïc al final del segle XIX, que es van fer especialment visibles durant la dècada dels seixanta. Paco Candel els va descriure perfectament a Els altres catalans. Al costat d’aquestes barraques a tocar del Paral·lel, el Lacio, un personatge interpretat pel bailaor Antonio Canales, obre el seu tablao. Allà es guanya la vida Curro, un palmero coix i de poca estatura, d’aquí que el coneguin amb el malnom d’«el Palmo», i que, poc dotat per al cante i el ball, treballi fent palmes o netejant taules al local mentre somia la Merceditas. Jove, guapa i sempre a la caça del client madur i amb possibles que la retiri, la noia menysprea obertament Curro i el seu amor incondicional. Jaume Villanueva parteix d’una de les cançons més populars de Joan Manuel Serrat per recrear una història tràgica que interpreten, a més de Canales, Eli Ayala, Nacho Blanco, Quiqui Morente com a cantaor flamenc i el Ballet Flamenco Carmen Amaya de Barcelona.
Un musical flamenc que, a part d’alguns bons
artistes i pocs moments notables, reclama a crits un cop de tisores i un guió
més versemblant.
Desafortunadament,
el musical flamenc encapçalat per noms tan rellevants com, entre altres,
Antonio Canales,
Quiqui
Morente
i Nacho
Blanco,
que actuen sota les directrius de Jaume Villanueva, no ha resultat, ni de
lluny, estar al nivell d’alguns dels artistes que participen en el muntatge.