La nova creació de la companyia recrea la repetició i el ritme en el moviment d’uns cossos que incessantment desafien la gravetat, com una metàfora de la naturalesa repetitiva de la mateixa existència i la idea de la persistència. Set of Sets és un viatge de cooperació conjunta, de precisió i de rigor que du la nostra atenció cap a la percepció de l’infinit, el temps i la memòria creant un laberint sense fi de cossos en acció.
GN|MC Guy Nader | Maria Campos col·laboren junts des de 2006. El seu treball ha estat presentat a diferents festivals i teatres internacionals i nacionals, a països com a França, Bèlgica, Holanda, Líban, India i Corea del Sud, entre d’altres. GN|MC han estat convidats a crear per a diverses companyies europees com EnKnapGroup a Eslovènia i Tanzmainz a Alemanya.
Guy Nader, artista libanès resident a Barcelona, va estudiar art dramàtic a l’Institut Nacional de Belles Arts de la Universitat Libanesa a Beirut. És guardonat amb la beca danceWEB Europe al 2012 i rep el primer premi al Festival Internacional Masdanza pel seu solo Where The Things Hide. És artista resident a La Caldera, Barcelona. Maria Campos es va formar a SEAD, Àustria i es va llicenciar per l’Escola Superior d’Arts d’Amsterdam (MTD) el 2003. Ha treballat amb Meekers, Protein Dance, Sol Picó i Àngels Margarit / Cia. Mudances, entre d’altres.
Premi a espectacle de dansa dels Premis de la Crítica 2018
Lisard Tranis, finalista a ballarí dels Premis de la Crítica 2018Guy Nader/ Maria Campos, premi a la categoria de coreografia dels Premis de la Crítica 2018
Una lliçó coreogràfica de física mecànica que posa una vegada sí i una vegada també la pell de gallina. No cal apuntar amb un telescopi a l’espai exterior per enamorar-se d’aquesta ciència; Set of Sets posa en òrbita set ballarins que catapulten l’espectador en un viatge còsmic que s’enfila en la ingravidesa eterna. I qui no vol quedar-se suspès enlaire?
El tàndem coreogràfic format per Guy Nader i Maria Campos han estrenat al festival Sismògra el un nou espectacle que continua indagant en la noció del temps i l’infinit de Time Takes The Time Time Takes (2015). Si bé en la peça anterior la imatge del pèndol desencadenava la partitura, Sets of sets gira estoicament al voltant del motiu coreogràfic d’orbitar. La persistència aferrissada i la presència elegant són dues cares d’aquesta magnífica partitura.
Meitat pista d’enlairament, meitat mecanisme de rellotgeria l’escenari queda envoltat per unes teles d’un blanc trencat. En un racó d’aquest espai diàfan el músic Miguel Marín acompanya el moviment en directe amb la calidesa de la percussió i les textures metàl·liques dels sons electrònics. Aquest paisatge còsmic salpebrat de la paleta de grisos i negres del vestuari dels ballarins, la il·luminació subratlla amb nitidesa els motius i el desenvolupament coreogràfic; i de tant en tant a través de les ombres projectades dels cossos sobre les teles canvia les dimensions de la sala.
Des de la primera entrada caminant en espiral en la que es creuen les mirades, cadascú segueix el seu trajecte impassible fins que en la coordenada precisa troba un altre cos, encaixen i l’entramat es dispara. L’estructura de la peça combina amb intel·ligència duets, trios, solos i evidentment la coralitat dels set. L’efecte molla desencadenen una inèrcia que perdura i els moviments secs dels ballarins t’hipnotitzen. A mesura que la partitura avança, els cossos en òrbita es desenganxen de la gravetat; els portées cada vegada més vertiginosos i àgils desencadenen un trànsit aeri frenètic. Els crescendos i decrescendos de la dinàmica de Sets of sets et xuclen anímicament i gairebé físicament en aquest momentum imparable. En conseqüència, l’efecte òptic s’instal·la a l'estómac. Entre les imatges d’orbitar i les dels engranatges de rellotgeria, el conjunt també s’aventura a congelar el moviment; de tant en tant un ballarí queda esculpit enlaire. El joc d’efectes ingràvids és tal que en els últims sospirs, la peça et deixa literalment penjat –no descric la imatge per no fer spoilers visuals!
En aquesta aventura coreogràfica per encarnar en dansa la noció del temps, Nader i Campos despleguen una recerca profunda de materials que han compost amb saviesa. Set of Sets és una aventura mecànica tossudament humana; en la qual fidels a la física mecànica, els set cossos en òrbita enlairen la mateixa gravetat.