Set of Sets

informació obra



Intèrprets:
Guy Nader, Roser Tutusaus, Lisard Tranis, Clementine Telesfort, Csaba Varga, Tom Weksler
Direcció Musical:
Miguel Marin
Producció:
Raqscene, Elclimamola
Coreografia:
Salva Sanchis, Anne Teresa De Keersmaeker
Sinopsi:

La nova creació de la companyia recrea la repetició i el ritme en el moviment d’uns cossos que incessantment desafien la gravetat, com una metàfora de la naturalesa repetitiva de la mateixa existència i la idea de la persistència. Set of Sets és un viatge de cooperació conjunta, de precisió i de rigor que du la nostra atenció cap a la percepció de l’infinit, el temps i la memòria creant un laberint sense fi de cossos en acció.

GN|MC Guy Nader | Maria Campos col·laboren junts des de 2006. El seu treball ha estat presentat a diferents festivals i teatres internacionals i nacionals, a països com a França, Bèlgica, Holanda, Líban, India i Corea del Sud, entre d’altres. GN|MC han estat convidats a crear per a diverses companyies europees com EnKnapGroup a Eslovènia i Tanzmainz a Alemanya.

Guy Nader, artista libanès resident a Barcelona, va estudiar art dramàtic a l’Institut Nacional de Belles Arts de la Universitat Libanesa a Beirut. És guardonat amb la beca danceWEB Europe al 2012 i rep el primer premi al Festival Internacional Masdanza pel seu solo Where The Things Hide. És artista resident a La Caldera, Barcelona. Maria Campos es va formar a SEAD, Àustria i es va llicenciar per l’Escola Superior d’Arts d’Amsterdam (MTD) el 2003. Ha treballat amb Meekers, Protein Dance, Sol Picó i Àngels Margarit / Cia. Mudances, entre d’altres.

Premi a espectacle de dansa dels Premis de la Crítica 2018

Lisard Tranis, finalista a ballarí dels Premis de la Crítica 2018

Guy Nader/ Maria Campos, premi a la categoria de coreografia dels Premis de la Crítica 2018

Crítica: Set of Sets

18/04/2018

LABERINT CAP A L'INFINIT

per Montse Otzet

Sismògraf, el festival que celebra la seva desena edició, comença amb un plat fort: la presentació de l’últim espectacle de Guy Nader y Maria Campos Set of Sets, una de les cinc produccions que el certamen  coprodueix aquest any amb altres institucions. En aquest cas, amb el Julians Festival i el Mercat de les Flors on es podrà veure del 26 al 29 d’aquest mes d’abril. Cita més que recomanable.

El muntatge de Nader i Campos forma part de la línia d’investigació que des de fa anys hi treballen els coreògrafs i que va començar amb el duet Zenith per continuar amb l’exitosa Time Takes The Time Time Takes i que ara els porta a investigar el temps i l’infinit, com metàfora sobre el cíclic, la persistència, la repetició.

En un espai minimalista, ocupat per uns panells blancs circulars i per uns instruments que toca en directe l’autor de la música, Miguel Marín, els set notables ballarins aporten el punt d’inflexió contraposant a tanta blancor la gama de colors grisos i blaus dels seus vestits.

En aquesta proposta hi ha dosis d’elements científics  i matemàtics de gran esforç de precisió i de rigor, si bé aquests elements són allà per donar consistència i visibilitat a un engranatge sòlid que posa en primera línia un muntatge diàfan i harmònic, amb un contingut poètic que  convida a percebre la noció d’ infinit, de la ingravidesa i de l’harmonia de manera estimulant.

Si bé en determinats moments dels seus seixanta minuts Set of sets pot resultar monòtona i reiterativa, només cal reduir el camp de visió general i posar el focus en les evolucions que executen els intèrprets,  execucions que prenen un valor individual en aquesta peça d’arriscada enginyeria coreogràfica. Solos, duets, construccions de grup, portées duts a terme amb gran enginy, construeixen i desconstrueixen uns moviments potencialment circulars basats en el partnering, és a dir, en el llenguatge coreogràfic que el grup treballa i que sorgeix a partir del contacte amb un altre i que aquí es veuen potenciats pels suggerents sons de la partitura de Miguel Marín.

La part de creació i interpretació queda compartida entre Guy Nader, Maria Campos, Roser Tutusaus, Lisard Tranis, Clémentine Telesfort, Csaba Varga i Tom Weksler, set intèrprets tot terreny que, a més de formar part del moviment de grup, aporten algunes de les seves qualitats particulars al muntatge. Per aquest motiu, a l’obra es perceben flaires de circ, d’acrobàcia i de break dance, per citar tres exemples.