Tout Seul

informació obra



Companyia:
Théâtre du Rugissant - França
Autoria:
Christophe Chabouté , Théâtre du Rugissant
Direcció:
Arnaud Vidal, Natacha Muet
Intèrprets:
Arnaud Vidal , Natacha Muet , Amb l'ajuda de Vladimir i Angelina
Composició musical:
Natacha Muet
Sinopsi:

Un far enmig del no res, on viu un home que ningú ha vist mai. Als confins de la humanitat, esperant al seu far, suspès en l’existència. No en sap res, del món, només l’acompanyen algunes paraules escollides a l’atzar d’un vell diccionari, obrint les portes de la seva imaginació.

Crítica: Tout Seul

15/05/2014

Tout seul, una veritable joia

per Dani Chicano

A partir de la novel·la gràfica homònima de Christopher Chabouté, que toca temes transcendents com la fantasia, la soledat i la por a allò desconegut, a través d'una història plena d'esperança, Arnaud Vidal i Natacha Mute basteixen un espectacle deliciós, Tout seul (Tot sol), del Théâtre du Rugissant. Tout seul explica la història d'un faroner que habita un far al mig del no res marí, al qual mai ha vist ningú, ni tan sols els mariners que li fan el subministrament, amb les falses llegendes que aquest fet posa en circulació. Tot Sol, un home deforme amb un aire a Joseph Merrick (l'home elefant) -un referent clar-, no sap res del món, únicament coneix les paraules, triades a l'atzar, d'un diccionari, que li activen la imaginació. Aquesta i les paraules són la seva única companyia, i és aquesta la que el du a crear una realitat paral·lela, que Vidal és capaç de projectar escènicament de manera admirable, potenciant la vessant poètica de tot plegat i combinant amb habilitat una mà de recursos tècnics sorprenent. Una de les peculiaritats destacables d'aquest espectacle és que tot passa dins un vagó de fusta amb capacitat per a una quarantena d'espectadors i decorat convenientment amb un seguit de referents marins -lents Fresnel, llanternes, etc... Això crea una atmosfera molt especial i una sensació de genuïnitat, d'autenticitat, pel caràcter eminentment artesà de la producció, que esdevé un dels encants de l'espectacle, a l'estil dels Germans Forman. El disseny, construcció i manipulació dels titelles -preciosos- reforça aquesta sensació. Cal valorar també l'aprofitament fins el darrer mil·límetre d'un espai tan reduït per explicar la història. Tout seul és una invitació a redescobrir el món d'una manera que vessa poesia i sensibilitat de per tot arreu. Però la peça va topar a Lleida amb un enemic inesperat: la instal·lació del vagó a la solana de la plaça Esteve Cuito va fer que el públic de les funcions de matí i migdia patís una calor asfixiant, un obstacle insalvable a l'hora de gaudir de la proposta. Un espectador incòmode és un espectador perdut per a la causa. El jurat forma part d'aquest públic, i això explicaria l'absència d'aquest esplèndid espectacle en el palmarès dels guardons de la fira d'enguany. (Apte per a tots els públics a partir de 7 anys).