Aquests dies de confinament no hi ha teatre. Amb l'objectiu de reconfortar i acompanyar aquests dies de soledat i estranyes, moltes companyies que han penjat vídeos dels seus muntatges. Recomana, sensible a la iniciativa desinteressada dels artistes, els ordena a través del web.
Podreu accedir a les gravacions clicant la pestanya del video de les fitxes.
Si tens dificultats, clica aquí
L’espiritualitat i l’art són decisions humanes, ambdós camins han estat creats per alimentar el més immaterial del nostre ésser. Tots volem creure en alguna cosa. Crear alguna cosa. Crear alguna cosa en la que creure. Creure que podem crear alguna cosa que ens faci creure. Però no és fàcil, no és només qüestió de voluntat. “Entre el sí i el no, entre el bé i el mal, allà ens trobareu”...
Loscorderos.sc celebren el seu desè aniversari amb una nova creació, ULTRAinnocència, on insisteixen en la interrelació entre text i fisicalitat sempre mantenint-se fidels a la seva empremta: cercar noves vies de narració que defugin d’un retrat previsible, consolidant l’experimentació i la recerca com a eines de treball. En aquesta ocasió l’acció pren el protagonisme sobre les imatges i el text i els sons en directe.
Els incomoda que els considerin referent del teatre de creació contemporani, però el cert és que, en els gairebé dotze anys que Los Corderos pasturen junts, han obert camins valents, arriscats i interessants en el panorama teatral.
Han sabut trobar un llenguatge únic, al marge de les convencions, han assolit un sentit profund de la poètica teatral. Els seus treballs no són la posada en escena d'un text, ni una coreografia, ni teatre d'objectes, ni experimental, no és clown ni acrobàcia... S'ha convingut a anomenar-lo “teatre bastard”, perquè suma el màxim de possibilitats expressives.
Cos, moviment, paraula, so, llum, ritme, espai... configuren un univers poètic intens, oníric, de gran impacte visual, sense concessions i amb una gran implicació emocional, física i energètica.
Amb Ultrainnocència, el seu recent treball, aprofundeixen en la transcendència. Com nàufrags, expressen els seus honestos dubtes, les seves contradiccions, la necessitat de qüestionar el propi art i de creure i crear per avançar.
Ultrainnocència ha estat creat en residències artístiques a Polònia, Itàlia, Portugal i Catalunya, i amb la complicitat d'altres artistes. Per estrambòtic que sembli, a l'inici del procés va tenir lloc a Jerez un encontre crucial amb la companyia la Zaranda, Teatro Inestable de Andalucía la Baja.