1000likes

informació obra



Direcció:
Cristina Cordero, Cristina Cordero, Jaume Catany
Intèrprets:
Rocío Manzano, Anna Tamayo, Albert Requena, Rocío Manzano, Albert Requena, Anna Tamayo, Jaume Catany
Escenografia:
Bàrbara Massana
Vestuari:
Cinta Moreno
Il·luminació:
Belén Fernández, Belén Fernández
Autoria:
Cristina Cordero
Sinopsi:

La Lina torna a l’escola ben contenta, però aquest curs, els companys de classe i les xarxes socials li faran viure un any complicat fent córrer fotos i vídeos que la ridiculitzen. Com ho pot aturar? Hi podem fer alguna cosa? 

Amb l’ajut d’una aplicació que connecta públic i actors en directe, l’audiència ajudarà a explorar les relacions de violència que troben refugi al món virtual i veurà com la història canvia a mesura que s’involucren els amics, la família… i els espectadors. Què se sent quan una foto que preferiries amagar té 1000 likes?

Crítica: 1000likes

30/03/2017

Teatre de l'oprimit amb wttsp incorporat

per Jordi Bordes

La companyia Nus Teatre ha revolucionat el concepte de teatre de l'oprimit. Perquè la clàssica situació (un bullyng a l'institut) de víctima, botxí i còmplice/observdor es trasllada a la pantalla a cops de whatsapp. I no només això. Perquè s'han enginyat un sistema ràpid i senzill perquè els mateixos espectadors puguin intervenir en aquest grup on es genera el conflicte. El que escriuen els espectadors, implicats en l'acció i no per fer-se el guais, fa feredat. És un joc molt senzill que dóna un resultat directe i que sense tanta parafernàlia implica molt més l'espectador que aquell artilugi de M.U.R.S. de la Fura dels Baus del Grec del 2014. Certament, la tecnologia cada cop és més accessible (sobretot en en sector juvenil, evidentment).

L'acció que es planteja té múltiples lectures. Escenes que no es transformen si no és que hi ha una proposta d'un espectador, que hi intervé. Per això, és suggerent que hi hagi quatre pupitres quan només són tres els actors que representen totes les escenes ideades. Bon treball tecnològic, bona capacitat d'escolta i de derivar les opinions cap a escenes que procuren desembrossar el conflicte. I, gràcies al wttsp comú, una evidència que el grup té una força (sobretot a l'institut) que enfonsa o exalça actituds i persones de manera capriciosa. Aquest #1000 likes, reprodueix l'entorn tecnològic (com ho feia el futurista iMe, també representat a la Mostra d'Igualada de fa unes edicions) però des d'una proximitat absoluta. Tothom hi intervé i es trenca la quarta paret. Tot teatre de l'oprimit deixa esquerdes perquè l'espectador resolgui conflictes, deixa un espai perque l'espectador transformi una situació que es revela, cada cop, més injusta i denigrant.