La Mercè i en Toni fa tres anys que estan junts. Van tenir un enamorament de focs artificials, un “flechazo”, i malgrat les seves diferències, tot indicava que serien una parella ideal. Però no ha estat així. La seva relació no ha funcionat i quan els veiem per primer cop, s’estan tirant els plats pel cap. L’amor incondicional s’ha convertit en odi, les virtuts en defectes i els motius per deixar-se es multipliquen fins a arribar a setanta-tres.
Tots dos es veuen obligats a començar una nova vida separats. Això sí, per tirar endavant no estaran sols: compten amb el suport dels respectius consogres. El pare de la Mercè i la mare d’en Toni no se suporten des del primer dia que es van conèixer, però la separació dels seus fills els obligarà a acostar-se i portarà la seva relació familiar al límit.
De la mà d’aquests personatges, descobrirem la història d’amor dels joves, des de l’enamorament inicial fins a la ruptura, passant per la convivència, les discussions i el dia a dia que mai no surt a les pel·lícules. Tots quatre es veuran obligats a reflexionar sobre l’amor, el desamor, el pas del temps i el valor de les segones oportunitats.
L’amor està condemnat a extingir-se? Totes les relacions tenen data de caducitat? Si és així, de què serveix la felicitat si al final sempre acabem sols? 73 raons per deixar-te, el Musical aborda totes aquestes preguntes en un musical que ens farà riure i somriure, però també plorar... i on el concepte de final feliç potser no és el que ens esperem d’una comèdia romàntica.
Un musical es pot fer suggerent per la història que explica o per la manera d'explicar-la cantant. Però, abans de parlar d'això, cal remarcar que «73 raons per deixar-te» és un espectacle musical que defuig la importació i la influència anglosaxona i fa protagonista la societat d'ara i aquí. I quan dic ara i aquí, vull dir que els espectadors se sentiran transportats tant a les acampades dels indignats de la Plaça de Catalunya com als enfrontaments amb els Mossos d'Esquadra a l'hora del desallotjament, o a la picada d'ullet al món del teatre i la precarietat dels que comencen o els joves de casa bona i els joves idealistes, o a convertir el musical 'Mar i cel' en un espectacle internacional, com si el Paral·lel fos Broadway, o en un recorregut de cap a cap de la Línia 3 del metro, entre altres referències d'ús que converteixen l'espectacle en un retrat urbà, contemporani, fresc, costumista i local, sense complexos, cosa que el fa també universal.
Les comèdies, a vegades, tenen cops amagats. I l'espectacle «73 raons per deixar-te» és un musical tintat de comèdia que, en un moment donat, canvia de color i clava un parell de ventallots als espectadors, que segurament que enganyats per una trama inicial més aviat romàntica, potser no se'ls esperaven.
Durant la primera part de l'espectacle, estava pensant que «73 raons per deixar-te» tenia una trama que segurament es faria més interessant entre el públic juvenil, ja granadet, és a dir, aquesta franja jove-jove, que es mou en la trentena de la incertesa. Però arribats a la segona part, com deia, l'as a la màniga dels autors de l'obra es destapa i aleshores vaig començar a entendre que no només interessaria els joves sinó que engraparia de ple, i potser encara més, també, els espectadors ja madurs. I és així perquè «73 raons per deixar-te» té dues parelles de personatges, els dos joves enamorats i desenamorats i els respectius pare i mare consogres, ell vidu, ella sense parella des de sempre, amb quatre vides diferents, però tan paral·leles com les vies del metro que, allargant la mirada fins al final del túnel, al final, per efecte òptic, es troben.(...)