Aloha from Hawaii

Dansa | Teatre

informació obra



Companyia:
Vero Cendoya, Cia. Mar Gómez
Sinopsi:

Una limusina de color rosa arriba al seu destí. En surten dues dones vestides d’Elvis Presley que busquen fer-se un bany de multituds i ser estimades per tanta gent com puguin, exactament com va fer el Rei del Rock el 14 de gener de 1973, quan va oferir el concert Aloha From Hawaii. Un concert retransmès a tot el món i vist per més de mil milions de persones.
Fartes de llibres d’autoajuda, fartes de demanar respecte, afecte i amor, tiren pel dret i es posen els pantalons de l’home més poderós del món. Situant-se, això sí, en l’instant de màxima expansió de l’artista: el seu mega concert des de Honolulu.

  • La tarda del dissabte 24 d’abril es deixaran veure pel centre de la ciutat i pels espais on passin coses del festival.

Crítica: Aloha from Hawaii

25/04/2021

No són Elvis Presley

per Valèria Gaillard

Desembarquen en una rutilant limusina rosa, caracteritzades de cap a peus d'Elvis Presley, pantalons i camisa blanca, capa brodada de pedreria virolada, un pam de tupè, ulleres de sol, fent gestos per apaivagar un públic assedegat: el de l'històric concert del 14 de gener de 1973 al Honolulu International Center, que van seguir milions de persones als Estats Units, Àsia i Oceania gràcies a la retransmissió en directe via satèl·lit.

Tipes que, com a dones, no se'ls faci cas, Mar Gómez i Vero Cendoya decideixen posar-se en la pell de l'ídol del rock, un home d'entre la llarga llista de noms masculins -i que s'entretenen a enumerar- que han fet la història. En un ball sincronitzat, les dues intèrprets desgranen els hits gestuals de Presley, cops de malucs, ventades a una guitarra imaginària, sacsejos d'espatlles, senyals de victòria, la paròdia els surt rodona (amb l'energia efervescent inclosa).

Després d'una deriva cap a moviments cada cop més testosterònics, mostren l'altra cara de l'Elvis, l'Elvis del Lonely Man, al ralentí, embotit, caient en picat, saturat d'èxit i d'ell mateix. Ni el "One, two, three" és capaç ja d'arrencar la màquina. Elvis -Vero Cendoya- s'entafora a la limusine i surt amb una bossa de snaks que endrapa d'esma. Tot s'esmicola.

Elvis Presley, l'home més poderós del món? Això és qüestionable com a premissa de sortida, però en tot cas, i seguint l'estela del tipus d'espectacle social que interpel·la el públic, Cendoya i Gómez proposen un recorregut fester pel personatge, les dues cares de l'estrella, en un exercici original que desemboca en una autoafirmació femenina.