Amistades peligrosas

informació obra



Traducció:
Darío Facal
Adaptació:
Javier L. Patiño, Darío Facal
Direcció:
Darío Facal, Albert Arribas
Composició musical:
Mariano Estudillo
Producció:
Metatarso Producciones
Intèrprets:
Carme Conesa, Edu Soto, Iria del Río, Lucía Díez, Mariano Estudillo, Lola Manzano
Autoria:
Albert Arribas
Sinopsi:

Carmen Conesa interpreta la ‘Marquesa de Merteuil’ i Edu Soto el ‘Vizconde de Valmont’, junts juguen a la seducció, a la irreverent i sensorial versió de Las amistades peligrosas. El discurs llibertí i sensual del clàssic de Choderlos de Laclos hi és present amb la combinació d’amor, humor, perversió i poder, en aquest muntatge dirigit per Darío Facal amb música en viu. Tot un ‘collage’ escènic  en el qual els actors interpreten en directe rock, heavy, jazz i òpera. Iria del Río en el rol de ‘Madame de Tourvel’, Mariano Estudillo com el ‘Caballero Danceny’, la sorprenent i joveníssima Lucía Díez interpretant a ‘Cécile de Volanges’ i Lola Manzano donant vida a la ‘Madame de Volanges’ completen el repartiment de Las amistades peligrosas.


No recomanada per a menors de 16 anys

Crítica: Amistades peligrosas

22/03/2015

Un bon punt de partida instintiu però que li sobra raonament

per Jordi Bordes

Las amistades peligrosas és una novel·la empolsegada de les llibreries. Té una lecuta un punt torbadora perquè exposa els límits del desig i la rectitud social. Al 1988 es va fer una torrida versió a la gran pantalla, que va arribar a col·leccionar tres Òscars. La proposta de Darío Facal retorna als orígens al to de correspondència i dóna un codi nou a les relacions sexuals. En comptes de representar-les (mai podria vèncer el primer pla de les càmeres) es decanta per la potència sonora. I, per això, la música aporta la sensalitat, a voltes, a cop de punk, si és necessari.és un joc molt orgànic, gens forçat, que el públic entén i disfruta i que permet donar una pàtina de colors diferents, per no fer-se reiteratiu. Potser el proiblema del muntatge és que s'huaria d'haver suavitzat paulatinament l'aire de carta perquè esdevè un element racional massa dominant en uns comportaments cínics, de venjança i un punt d'odi. Aquest to versallesc en la parla denota que els actors són mers personatges, no hi traspassa prou la Veritat (a excepció, potser, del tancament, amb una Carme Conesa com a Marquesa de Merteuil arraconada). 

Cal celebrar la valentia de la companyia en pes, que es vesteix i desvesteix, es calça una guitarra o dringa amb les panderetes per il·lustrar un text que deixa massa clares les intencions dels personatges. Tant, que el públic en té prou en observar. No se li dóna l'opció d'entendre les motivacions reals dels protagonistes perquè ells ho expressen de viva veu (o d'escriptura sincera). 

 

Trivial