cube.bz
cube.bz
Marc Navarro
Atresbandes
INAEM, Ajudes Girona Kreas 2016, Ajuntament de Bàscara
Festival TNT 2016, Festival TNT 2016

Anarchy és un experiment entre el caos i l’ordre, una performance on el públic forma part i intervé en l’acció. El públic té la paraula, té el soroll i té el silenci.  La intèrpret, Semolina Tomic, executarà una coreografia dissenyada per Sofia Asencio amb una durada exacta d’una hora. Una coreografia precisa i fixa que explora la musicalitat del moviment a través del cos/instrument.

Des que naixem estem lligats a les circumstàncies i depenem dels altres per aconseguir coses tan vitals com l’aliment o l’escalfor. Les companyies teatrals també depenen del públic i dels teatres i dels governs per fer funcionar les seves obres. Això, que és una interdependència social, no converteix ni al públic ni als teatres ni als governs en els seus amos, però.

L’art és un mitjà homogeni on poder experimentar o reproduir certs estats i suposicions. En definitiva, un espai on poder cagar-la. Anarchy s’acosta a l’esperit del live-art, on l’experimentació és el fet essencial, no com un acte estètic sinó com un fet constitutiu de l’obra.

Crítica: Anarchy

29/11/2016

La memoria de los cuerpos (1)

per Jordi Sora i Domenjó

Resulta una regalo para todos reencontrar a Semolina Tomic en el escenario: su argumento es la fuerza de una verdad ninguneada, que nadie como ella puede expresar con mayor cólera. Y el perfil escenográfico, un dibujo delicado, de apuntes, flashes y muchos espacios vacíos entremedio que cada espectador debe completar. O rasgar con la púa de una guitarra eléctrica, que es en este caso la original sorpresa con la que se encuentra al entrar en la sala. Es el sello inconfundible de dos incansables de la búsqueda: Sofía Asensio y Tomás Aragay. Con el concurso también de la genialidad de cube.bz. Aquí a propósito de esa memoria histórica que molesta tanto restituir a algunos. Aunque de hecho se trata más de una advertencia que de una lección sobre el movimiento anarquista en la ciudad de Barcelona. Cuando algo se oculta a la vista, es también porque alguien no quiere mirar. De lo contrario no hubiera pervivido tanto tiempo en el fondo del silencio. Ese quería ser también el propósito de la exposición que tanta polémica se llevó con la estatua ecuestre y que no permitió, por el desacierto de unos y la exaltación de otros, ahondar en su propósito. Los nombres de las cosas son ordenamiento jurídico porque todos nosotros lo permitimos. No al revés. Y este canto de raíz, gesto dolido, aullido de movimiento y rabia con el que la artista nos acerca a esa verdad, es profundamente pertinente.

Pots llegir tota la crònica del diumenge 27 al Festival Sâlmon< 2016 en el següent enllaç: