Bestiari. CaboSanRoque

informació obra



Sinopsi:

Crítica: Bestiari. CaboSanRoque

23/11/2013

El Bestiari més cruent

per Jordi Bordes

CaboSanRoque ha fet un buidat en les enciclopèdies sobre el Bestiari. Han optat per les cites més cruentes. La veu en off de Mònica López escup agressivitat quan parla de la reproducció dels escorpins però també interroga el poder de les rèmores capaç de frenar la tecnologia humana. Tot i la transcendència majúscula de les bèsties, el que captiva és aquest rock laietà del trio que s'ajuda amb instruments que simulen bèsties. Com les granotes (fetes amb llaunes de benzina) o els cargols que sonen quan freguen les antenes.

El col·lectiu segueix experimentant amb la transformació de maquinària en instruments impossibles. Si van començar transformant el programa de la rentadora per construir una peça de percussió de mecànica artesanal, cada cop més han anat desenvolupant el seu imaginari i tecnificant-lo amb el joc de pistons, un treball que Roland Olbeter, col·laborador de La Fura dels Baus, fa anys que n'és precursor (El somni de Gulliver). Ara els instruments-animals també tenen una semblança als dels Animalarium de Miquel Aparici, que es van exposar fa uns mesos al Museu Blau de Barcelona.