Condens

informació obra



Direcció:
Magí Serra
Autoria:
Magí Serra
Intèrprets:
Magí Serra
Sinopsi:

El ballarí i coreògraf Magí Serra reflexiona sobre com habitem els espais. Ho fa en el marc del moviment que generen les formes de l’ésser humà per posicionar-se en l’espai, explorant també com ocupen l’espai les danses tradicionals i urbanes, i pren com a punt de partida la transhumància artística Brots transhumants que va dur a terme a la 23a edició de la Fira.

Crítica: Condens

13/10/2022

Nou gir de Magí Serra

per Jordi Bordes

El ballador/ ballarí Magí Serra és com una caixa de galetes variades. Fins ara. Cada cop que desembolica una peça mostra colors i formes ben diverses. Va començar amb La mesura del detall una peça de construcció i deconstrucció d'un espai (amb un cert aire Jordi Galí, Abscisse) que insinuava el seu fil de la vida. Sortint de la pandèmia, va presentar un duet, Cossoc, sense més elements que els cossos i l'espai on s'interactuava. Hi havia una dansa introspectiva un joc d'equilibris circenses i de trencar les convencions alternant els rols de portor i àgil. Condens presenta el treball de major desplaçament del ball i que alterna amb quadres, quasi còmics, que el caricaturitzen, fins a respirar un joc de cinema mut que pot recordar, sense playbacks, a Mar Gómez (Slapsticks, Sempreviva) o a Los Moñekos (We-ding!). I perdonin si hem tensat la corda (fins a fer algun esgarip) de les referències de companys de viatge amb universos, evidentment, diversos.

En aquest treball, Serra passa de la foscor a la llum gràcies, en part, a l'entusiasme que contagia la cançó napolitana final. Superar una crisi comporta, forçosament, retrobar un nou motiu per viure i compartir la dansa, la vida i la convivència amb l'espectador.

Nota: L'espectacle estrenat a Fira Mediterrània 2022 ha fet un notable canvi a patir de la reacció del públic. Ara, després de les funcions del Mercat de les Flors, es pot comprovar la diferència. Per exemple s'han eliminat elements escenogràfics "per posar el focus en el moviment". Aquest article, en tot cas, subratlla, el moment en què es va veure al 2022 (com bé evidencia la data de la crítica) i cal relativitzar-se en quan a les funcions posteriors.