Dido & Aeneas reloaded és una nova òpera contemporània creada per un jove equip de quatre compositors, una dramaturga i un director escènic. A partir de l'òpera barroca de Purcell, es reescriu aquest mite universal de l'amor impossible i l'etern conflicte entre el desig i el deure. L'òpera proposa un nou punt de vista com a metàfora de l'actual crisi europea, tenint en compte que els diferents compositors l'estan vivint des de diferents països de la geografia europea, on resideixen actualment.
Dido reloaded, la seva continuació Go, Aeneas go! i un epíleg han viscut la seva posada de llarg a l’Espai Lliure. La revisió de l’òpera barroca de Purcell ha tingut una bona acollida superant el repte que suposa tirar endavant una multipartitura amb quatre autors: Raquel García-Tomás, Xavier Bonfill, Octavi Rumbau i Joan Mangrané. La direcció escènica de Jordi Pérez, recolzada en l’irònic llibret de Cristina Cordero, i la direcció musical de Francesc Prat donen força a aquest suggestiu díptic en què la reina cartaginesa i l’heroi troià apareixen situats en el context de l’actual Europa.
Dido (Maria Hinojosa) i Belinda (Anna Alàs) exhibeixen la seva perfecta adaptació al registre contemporani. A la primera part, la protagonista és la líder d’un país que viu el dilema d’optar per l’amor o el deure. Eneas només està representat`per un clauer i pel clarinet de Víctor de la Rosa, que amb la violoncel·lista Cèlia Torres i la música electroacústica conformen la sonoritat instrumental de les dues peces.
Eneas (sòlid Joan Ribalta) irromp físicament en la segona part. És un funcionari de la UE que lluita per la utopia de la unitat europea i topa amb l’euroescepticisme. Alàs, excel·leix en el seu paper on exhibeix mil cares en funció del país que representa, mostra una gran vis actoral. En conjunt es un bon treball conjunt dominat per l’experimentalitat, farçit d'ilustratius paisatges sonors i en el què brilla el recolzament audiovisual.