El príncep feliç

informació obra



Autoria:
Oscar Wilde
Direcció:
Jorge Picó
Adaptació:
Jorge Picó i La Baldufa
Composició musical:
Òscar Roig
Intèrprets:
Enric Blasi o Emiliano Pardo, Carles Pijuan o Ferran López
Il·luminació:
Miki Arbizu
Escenografia:
Carles Pijuan
Vestuari:
Carles Pijuan
Producció:
CAER, IMAC Lleida, La grande Ourse - Languedoc, Théâtre de Villeneuve Les Maguelon, Centre Culturel Pablo Picasso
Companyia:
La Baldufa
Sinopsi:

Aquests dies de confinament no hi ha teatre. Amb l'objectiu de reconfortar i acompanyar aquests dies de soledat i estranyes, moltes companyies que han penjat vídeos dels seus muntatges. Recomana, sensible a la iniciativa desinteressada dels artistes, els ordena a través del web.  


Podreu accedir a les gravacions clicant la pestanya del video de les fitxes.

Si tens dificultats, clica aquí

Entre els contes que han viatjat en l’imaginari occidental com a principals referents de la literatura adreçada als més menuts, destaca aquest text d’Oscar Wilde que també dóna títol a la versió teatral que n’ha fet la companyia La Baldufa.

El Príncep Feliç és la història d’una majestuosa estàtua que domina una ciutat. Aquesta havia estat un príncep amb una vida fàcil i luxosa, completament despreocupat del que passava més enllà dels murs del seu castell. Ara resta lligat a aquella escultura immòbil i sumptuosa, banyada en or i amb pedres precioses. Però ara ja no és feliç. Des del seu privilegiat turó, pot observar la misèria de bona part dels habitants de la ciutat, la pobresa que abans desconeixia, ara es converteix en el seu dolor i cada nit plora carregat d’impotència per no poder ajudar-los.


Crítica: El príncep feliç

15/12/2014

'El príncep feliç' és un dels contes d'un recull d'Oscar Wilde que la tradició literària emmarca dins de l'àmbit infantil

per Andreu Sotorra

L'espectacle 'El princep feliç', de la companyia La Baldufa, s'ha programat al TNC per a un públic familiar, però em fa la impressió que, malgrat la recomanació mitjanament alta de l'edat, el contingut i la concepció escènica requereixen una certa maduresa. Per als més petits, fer un seguiment del relat d'Oscar Wilde, que és molt poètic però també simbòlic, comporta un esforç de transcripció al qual tinc la sensació que no s'està avesat actualment davant l'allau de simplicitat i bombardeig d'imatges que reben els joves.

Reforça aquesta impressió el fet que l'espectacle i la trajectòria de La Baldufa ha estat ben rebut i reconegut pel públic de festivals especialitzats internacionals, que s'afegeixen a una extensa trajectòria de la companyia lleidatana amb anteriors espectacles seus. Ara acaba d'estrenar, en el recent clausurat Festival Temporada Alta, el seu nou espectacle, 'Pinocchio'. 

 'El príncep feliç' és un dels contes que forma part d'un recull d'Oscar Wilde que la tradició literària emmarca dins de l'àmbit de lectura per a infants. Tinguem en compte, però, que l'autor el va escriure el 1888 (publicat en el volum 'The Happy Prince and Other Tales') i que la literatura considerada per a infants de finals del segle XIX fins a entrants de la segona meitat del segle XX tenia un nivell superior a l'actual, com deia abans, perquè encara no havia aparegut ni la televisió ni, per descomptat, internet.

És doblement meritori, doncs, que La Baldufa arrisqui honestament amb un espectacle ple de sensibilitat, de poesia, de treball minuciós i amb un refinament d'il·luminació, ombres, objectes i també paraula, en un espai escenogràfic que pràcticament es limita al poble en miniatura —matisos de llum nocturna que el transformen gairebé en un Pessebre— sobre el qual vola l'oreneta del conte i sobre el que s'imposa poderós el braç fos en or que representa l'estàtua del príncep protagonista de la història. (...)

Trivial