Els homes són de Mart i les dones de Venus

informació obra



Autoria:
Basat en el best-seller de John Gray
Dramatúrgia:
Paul Dewandre
Adaptació:
Paco Mir
Direcció:
Edu Pericas
Escenografia:
Paula Bosch
Il·luminació:
Ignasi Morros
Producció:
Opus Productions, Vània i Anexa
Intèrprets:
Emma Vilarasau
Sinopsi:

A menys que no hàgiu viscut aquests darrers anys en una cova, segur que d’una manera o altra haureu sentit parlar del best-seller de John Gray “Els homes són de Mart i les dones de Venus”, o fins i tot us trobeu entre els 50 milions de persones que l’han llegit. Ara arriba a Barcelona l’adaptació teatral d’aquest llibre d’autoajuda, una obra igual d’instructiva i ara, a més a més, hilarant, sobre les relacions entre marcians i venusianes…

Quin home no s’ha preguntat algun cop per què la seva dona té necessitat 365 dies l’any de passar hores al telèfon parlant amb la seva mare, fins i tot els dies que acaba d’estar amb ella? Quina dona no s’ha sentit decebuda pel seu marit perquè no li diu “t’estimo” 20 cops al dia? Hem d’entendre que hi ha una raó: “l’altre” no funciona com nosaltres, ell/ella vénen d’un altre planeta!

Afortunadament tot té solució, i la podreu trobar, al mateix temps que passeu una estona divertidíssima.

Crítica: Els homes són de Mart i les dones de Venus

03/06/2014

Jordi Martínez, el perfecto coach de terapia conyugal

per Juan Carlos Olivares

Sin el oficio de Jordi Martínez como perfecto coach dedicado a la terapia conyugal –en el amplio sentido de este oficio de nuevo cuño que explota económicamente el sentido común y que desde EE.UU se ha espectacularizado–, este monólogo cómico basado en el bestseller de John Gray Los hombres son de Marte y las mujeres de Venus sería uno más de los muchos que pretenden hacer reír con el anecdotario de la vida. Este está algo por encima de la discreta media por la dignidad profesional que aporta el actor y por el origen pseudoacadémico del texto dramatizado. El montaje es una adaptación –con sus puntuales acentos gallegos y andaluces– del exitoso espectáculo estrenado hace unos años por el belga Paul Dewandre, seguidor de las teorías reduccionistas (hombres y mujeres son diferentes y eso lo explica todo) de Gray.