Estudi per a pandereta

informació obra



Direcció:
Tomàs Aragay, Joan Català
Producció:
Imma Bové
Autoria:
Joan Català
Sinopsi:

Parla San Juan de la Cruz en les seves cobles d’un “entender no entendiendo”.

Surto de casa amb en Tirso i una pandereta. Busquem un èxtasi de pura contemplació, tot imitant el cant de certs ocells, però no tenim ni idea del que signifiquen els sons que emetem. Iniciem un viatge que es tanca cap endins. Tan sols ens acompanyen allò que fem i allò que diem des d’un iPad, una pandereta i uns versos. Fem nostra aquella màxima de San Juan de la Cruz a Subida al monte Carmelo on diu que “para venir a lo que no eres, has de ir por donde no eres”.

Durant la tardor i hivern del 2017/18 hem iniciat aquest treball que relaciona dansa i música amb una voluntat de mística encarnada. Ens plantegem el moviment com un deambular per llocs amb la intenció que aquells signes que emetem siguin marcats i transformats pels accidents externs del trajecte, algunes vegades íntim, i altres vegades abrupte i invasiu.

El que es mostra al Sismògraf forma part d’un procés d’investigació que finalitzarà amb la presentació d’un treball més extens a la tardor del 2018.

* S’aconsella dur calçat còmode, s’ha de caminar.

* No recomanat per a persones amb mobilitat reduïda.


Crítica: Estudi per a pandereta

23/04/2018

Encara en estudi

per Núria Cañamares

Quedi dit d’entrada: al Festival Sismògraf hem vist un fragment del procés d’investigació que culminarà la tardor del 2018 amb un treball més extens. Per tant, la visió d’aquest ‘Estudi per a pandereta’ és, forçadament, parcial.

Movent-nos per les estances, l’escala, la terrassa i el pati interior del Museu dels Sants d’Olot, la Societat Doctor Alonso ens ha presentat fins a sis quadres on la paraula, la música, el so, la dansa i l’art s’han desplegat en una atmosfera carregada de misticisme, tradició i modernitat on ha ressonat la veu de San Juan de la Cruz. A cada aturada, una escena en què Sofia Asencio experimenta –sola o acompanya del músic Tirso Orive– una revelació, un estadi més d’un particular que viatge que, ara com ara, no transporta al col·lectiu.

Si l’espectacle segueix la línia iniciada d’itinerància en site specific, serà clau la idoneïtat de l’escenari escollit com passa en propostes similars com per exemple l’aclamat ‘CorRoc’ d’Escarlata Circus. El Museu dels Sants sens dubte ho ha estat pel seu ADN i obsequiant-nos amb una sorprenent visita per la sala de restauració.

Caldrà seguir-ne la pista...