Lance Ryan, Samuel Youn, Hans Peter König, Oskar Hillebrandt, Iréne Theorin, Jacquelyn Wagner, Michaela Schuster, Cristina Faus, Pilar Vázquez, Isabella Gaudí, Anna Alàs, Marina Pinchuk
Interpretació musical:
Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, Cor del Gran Teatre del Liceu
Companyia:
La Fura dels Baus
Sinopsi:
El final d'una tetralogia universal
Les Nornes, teixeixen els fils del destí i miren el que té a veure amb Siegfried fins que el fil es trenca misteriosament. Siegfried s’acomiada de Brünnhilde, li dóna l’anell i surt a la recerca d'aventures. Troba Gunther i Gutrune de la que s’enamora després de veure d’una copa drogada, oblidant així Brünnhilde. Llavors, amb l'aparença de Gunther, segresta a Brunilda per que es casi amb el Gunther real. Al sentir-se traïda, Brünnhilde diu a Hagen, com el pot matar, adonant-se massa tard que ha estat ell qui els ha enganyat als dos per aconseguir l’anell. A la pira funerària de Siegfried, Brünnhilde s’immola amb el seu cavall perdonant-lo. Wotan i els altres déus són consumits per les flames que destrueixen Valhalla. Hagen s’ofega en les aigües del Rin, i les filles del Rin recuperen l’anell.
Tercera i darrera jornada de la tetralogia de l’anell, sota la direcció de Robert Carsen i Patrick Kinmonth on mostra, en una producció espectacular, com l’ésser humà viola les lleis de la natura en un impuls autodestructiu.
Crítica: Götterdämmerung (El capvespre dels déus)
02/03/2016
Un magnífic 'Capvespre' clou de forma òptima la 'Tetralogia' del Liceu
La darrera jornada de 'L'anell del nibelung' de Wagner ha arribat al Liceu amb un muntatge de gran lucidesa i claredat de Robert Carsen, reforçat per una esplèndida versió musical. La Brünnhilde impressionant d'Iréne Theorin va ser el pal de paller d'una representació molt ben dirigida per Josep Pons.