La malaltia

informació obra



Direcció:
Juan Carlos Martel Bayod
Intèrprets:
Emma Arquillué, Guillem Balart, Francesc Marginet, Elena Martín, Mariantònia Salas, Martina Roura
Escenografia:
Bibiana Puigdefàbregas
Vestuari:
Adriana Parra
Caracterització:
Núria Llunell
Il·luminació:
Marc Lleixà
Dramatúrgia:
Íngrid Guardiola
Sinopsi:

Estrenada el 1926, la peça original del dramaturg búlgar Ferdinand Bruckner presenta uns joves estudiants de medicina que, en el període d’entreguerres postexpressionista i nihilista, només veuen futur en la mort o en l’aburgesament. Els principals temes que tracta són el suïcidi i la depressió, el trànsit al món adult i l’amor romàntic, i el capitalisme i la legislació penal al voltant de l’eutanàsia o la prostitució.

Aquest espectacle vol traslladar aquell reflex del jovent que va acabar abraçant el feixisme als joves del 2021, partint d’allò que diu i no diu el text. Els joves d’avui no només han d’afrontar el desencís generacional, sinó també la violència d’un món precari, competitiu, individualista i salvatge. En aquesta proposta, sis intèrprets d’entre 20 i 30 anys construeixen un projecte al voltant de la joventut en el qual el suïcidi o la prostitució poden arribar a ser les úniques respostes. Un intent de descobrir què significa ser jove davant d’un sistema malalt que arriba a asfixiar qui lluita per sortir-ne.

Crítica: La malaltia

15/03/2021

Retrat d'una artista adolescent

per Manuel Pérez i Muñoz

Connectar amb el públic jove i baixar la mitjana d’edat a les platees és, sens dubte, un dels reptes més apressants que ha d’afrontar la nostra escena. El Lliure ha posat fil a l’agulla en la seva nova etapa. També el seu director, Juan Carlos Martel, ha volgut abordar el tema de la joventut en el seu primer espectacle programat a la sala gran de Montjuïc, 'La malaltia'. Plantejada com un documental dramatitzat escènic, la peça es basa en el text 'El mal de la juventud' (1926) de Ferdinand Bruckner, adaptat per a l’ocasió per l’assagista Íngrid Guardiola en el seu primer contacte amb l’escena teatral (...)

LLEGEIX LA CRÍTICA SENCERA AL MITJÀ