Maremar

Teatre | Dansa | Musical

informació obra



Direcció Musical:
Andreu Gallén
Composició musical:
Lluís Llach, Andreu Gallén
Coreografia:
Ariadna Peya
Ajudantia de direcció:
Jofre Borràs
Dramatúrgia:
Jofre Borràs, Joan Lluís Bozzo, Andreu Gallén, Ariadna Peya, Miquel Periel, Anna Rosa Cisquella
Escenografia:
Alejandro Andújar
Vestuari:
Alejandro Andújar
Vídeo:
Joan Rodón, Emilio Valenzuela
Il·luminació:
David Bofarull
Producció:
Anna Rosa Cisquella, Natàlia Obiols
Intèrprets:
Cisco Cruz, Mercè Martínez, Marc Pujol, Aina Sánchez, Marc Soler, Elena Tarrats, Marc Vilajuana
Sinopsi:

Basada en Pèricles, el príncep de Tir, de William Shakespeare.

Maremar és la història de Pèricles, un jove príncep que, fugint d'un cruel dictador, recórre la Mediterrània. Durant les seves aventures, s'enamorarà de la filla del rei de Pentàpolis, Thaïsa, amb qui tindran una filla. Però durant el seu retorn a Tir, una tempesta fa naufragar la seva embarcació, i la família quedarà separada.

Maremar és la història d'un pare, una mare i una filla que lluiten per a retrobar-se, una de tantes històries en que la crueltat de la guerra fa separar famílies. Una metàfora sobre la vida, explicada amb un viatge a través del mar. Amb música i lletres inspirades en les cançons de Lluís Llach.

Andreu Gallén finalista a música original/ adaptada als Premis de la Crítica 2018

Crítica: Maremar

06/10/2018

expressives denúncies

per Francesc Massip

Fa més de quatre dècades que Dagoll Dagom fa girar la roda de Talia, quaranta anys d'Antaviana, el segon èxit comercial del teatre català després de la rebel·lió impune del general colpista: el primer havia estat El Retaule del Flautista, i ambdós figuren entre els primers espectacles contemplats per qui signa aquestes ratlles.

Maremar és una nova fita del provecte grup que, renunciant als grans desplegaments escenogràfics de què ha fet sovint gala, demostra fins a quin punt la sobrietat potencia l'art si el material de base és de qualitat. I a fe que ho és: sobre la trama textual del Pericles de Shakespeare i la lírica de Llach, Bozzo i companyia han bastit un espectacle contundent que aprofita les tràgiques peripècies marines del drama elisabeteà i les sonoritats mediterrànies del vergelità per parlar d'un present de pasteres, nàufrags i refugiats vergonyosament maltractats per la rància Europa, cada cop més meliquista i insensible al patiment humà.

El marc plàstic s'estilitza amb uns telons de fons massissos sobre els quals es projecten imatges de les aigües embravides d'un mar alhora fossat, bressol i via de fugida, nàufrags escopits a les arenes, textures terrals o líquides que evoquen vivament el context de la tragèdia.

Els intèrprets excel·leixen en el cant a cappella amb polifonies d'acordada tensió i solistes d'excepció como Elena Tarrats o Marc Vilajuana; però és que també pronuncien coreografies d'Ariadna Peya tan poderoses com el combat amb bastons picats a terra, i grans interpretacions de Roger Casamajor, Aina Sànchez o Mercè Martínez.