Com cada estiu des dels últims 5 anys, la companyia Parking Shakespeare ens ofereix una obra de William Shakespeare. Aquest any presentaven Molt soroll per res, dirigida i versionada per Israel Solà.
Molt soroll per res, per no res, per una cosa petita, mínima, minúscula, una cosa tan insignificant i absurda que no val la pena parlar-ne. O potser sí? Quanta tinta, quantes hores i energia s’ha dedicat a l’amor. L’amor, i el seu impuls més físic, el sexe. Ells han mogut el món ancestralment. Però és l’amor una cosa tan complicada com ens volen fer creure? Aparentment, sembla que sí. Tot i que, sovint són els convencionalismes i les parafernàlies socials les que compliquen allò tan senzill del boy meets girl. I això és exactament el que trobem a Molt soroll per res. Una trama, la de Shakespeare, al voltant de l’amor i els rols de la parella. Una trama que serveix com a plataforma de personatges emblemàtics: Benedicte i Beatrice, Leonato, Cirereta, per donar diferents perspectives del tema que ens ocupa.
Per cinquè any consecutiu tenim el plaer de gaudir de
les posades en escena de la Parking Shakespeare al Parc de l'Estació del Nord.
Enguany el text escollit és Molt soroll
per res, altre cop en una traducció de Salvador Oliva. A Much Ado About Nothing, (1600 aprox.) l'acció
es situa en una idíl·lica Sicília en mans de la corona aragonesa: a Messina, arriba D. Pedro d'Aragó, l'acompanyen el seu germà bastard D. Juan i els nobles
Claudio i Benedicto, per allotjar-se a
casa del governador Leonato, pare d'Hero i oncle de Beatriu. Entre ells es
teixiran embolics d'amor i traïdories. Enguany, el jove director Israel Solà fa
la versió/adaptació -una versió convenientment reduïda i adequada a les
condicions de l'espai de representació- i dirigeix els habituals actors de la
companyia. Com bona comèdia d'amors i equívocs, els enamorats tenen un
protagonisme destacat. No obstant, malgrat aquests protagonismes, el tractament
que s'ha fet del text ens dona un espectacle força coral, essent respectuós amb
la trama. Pocs elements d'atrezzo i un senzill estilisme acompanyen el joc
teatral d'uns bons actors que ens atrapen i ens conviden a jugar amb ells. És
una oportunitat de fruir del teatre en la seva forma més essencial i una bona ocasió
per acostar els més joves al teatre shakespearià.