Oficina per a una vida postidèntica

Teatre | Musical

informació obra



Text:
Tilman Rammstedt, Marc Rosich
Composició musical:
Raquel García-Tomás
Vídeo:
Raquel García-Tomás
Vestuari:
Sabine Hilscher
Escenografia:
Sabine Hilscher
Dramatúrgia:
Bernhard Glocksin
Intèrprets:
Florian Bergmann, Panagiotis Iliopoulos, David Luque, Lucía Martínez, Bärbel Schwarz, Mariel Supka, Marta Valero
Producció:
Grec 2016 Festival de Barcelona, Neuköllner Oper Berlin, Òpera de Butxaca, Nova Creació
Estrena:
Grec 2016
Sinopsi:

Oficina per a una vida postidèntica s’ha creat a cavall de Barcelona i Berlín. A partir del debat sobre els límits de la llibertat en el món contemporani, l’equip artístic ha imaginat una peça de teatre musical experimental ubicada en una oficina dins d’una corporació transnacional amb misterioses regles de funcionament.

Els integrants d’aquesta oficina, set treballadors per compte propi en un espai de cotreball formalment organitzat des de dalt s’esforcen a tirar endavant els seus projectes personals de recerca enmig d’un ambient laboral marcat per les crisis d’identitat d’un món que és cada cop més virtual i globalitzat.

La peça adopta la forma d’una vetllada musical, poètica, humorística i alhora filosòfica. Amb aquests materials de base, la companyia es pregunta on queda el jo dins del remolí de la vida contemporània. I enmig del remolí sorgeix la música de Beethoven que, com un eco, i sota el prisma deformador de les composicions de García-Tomàs, ens recorda un humanisme utòpic que ja no té gaire cabuda en el món d’avui.

Crítica: Oficina per a una vida postidèntica

07/07/2016

Demasiados "peros" en 90 minutos

per Elisa Díez

(...)
Identidad individual, colectiva, la excesiva exposición en los mundos virtuales, ¿somos libres o tenemos una libertad fingida que asumimos sin rechistar porque ya nos está bien? Una coproducción Alemania - Catalunya que mediante texto, música, interpretación y vídeo intenta adentrarse en nuestras mentes y exponernos el ya típico tópico de ¿qué somos?

Oficina per a una vida postidèntica está a medio camino entre la ópera pop, la performance y la locura creativa, y aunque la mezcla podía ser explosiva se queda corta. Los primeros treinta minutos se aguantan, el vídeo, las interpretaciones y los textos entran e incluso llevan a la reflexión. Toques de Warhol, de pop-ara, el descaro de las películas ochentenas de Almodovar, pero después la cosa se va diluyendo, los textos en cuanto avanza el espectáculo comienzan a ser densos y a girar en torno a sí mismos una y otra vez, y sólo una adaptación del himno punk hace que salgamos del ensimismamiento.

Quizás la obra sea demasiado "berlinesa" que es donde hará parada y fonda un mes en septiembre, quizás no estemos preparados para disfrutar del teatro musical experimental, pero Oficina per a una vida postidèntica se me hizo larga y tediosa. A veces el tema no lo es todo si no tiene los aderezos adecuados. Y mejor no hablar de la deconstrución de la novena sinfonía de Beethoven, poco quedó de ella tras pasar por las manos de Raquel García-Tomàs.