El circ és un territori artístic més ric i profund del que ens havíem pensat. Aquesta companyia australiana en renova el llenguatge a partir de la tradició i ofereix al públic una experiència adreçada als ulls, el cor i l’intel·lecte. Ells són els autors d’uns espectacles innovadors on es recrea tot un món fet d’acrobàcies, moviment, llum i música. Les seqüències acrobàtiques d’una bellesa extrema que veureu en escena podrien formar part d’una coreografia de dansa, però, què importa això en una proposta on cada disciplina traspassa els seus límits a la recerca d’un espai comú? Ells veuen el circ com un territori artístic de gran riquesa capaç d’emocionar tant el públic com els mateixos intèrprets. En aquest cas són catorze artistes de la companyia que protagonitzen un espectacle basat en els quartets de corda de Xostakóvitx. Els interpreta en directe el Quatuor Debussy, la primera formació francesa que va enregistrar íntegrament els quinze quartets i que, a París, va sorprendre el públic interpretant-los d’una tirada en un concert maratonià de prop de deu hores.
Una producció de les Nuits de Fourvière (Lió) / Département du Rhône, coproduït amb Les Théâtres de la ville de Luxembourg, el Grec 2013 Festival de Barcelona, Le Cirque-Théâtre d’Elbeuf, el Dusseldorf Festival, el Barbican Theatre, el CACCV Espace Jean Legendre-Compiegne, el Brisbane Festival, el Perth International Arts Festival i el Melbourne Festival.
Aquest projecte disposa del suport de l’Australian Government's Major Festivals Initiative, administrat per l’Australia Councili el seu el seu organ consultiu per al finançament de les arts, en associació amb la Confederation of Australian International Arts Festivals, el Brisbane Festival, el Perth International Arts. Festival i el Melbourne Festival.
Genial arrencada del Grec. És un espectacle total. Amb una música, per moments, exigent que esdevé amable i colorista al costat del treball dels acròbates de Circa. Serà difícil veure algun muntatge més espectacular aquest Grec. Per l'energia, el joc, la potència, el risc, l'extensió del seu repartiment. Davant del domini de moments impactants de l'escena, hi ha marges per alguna subtilitat solos, al trapezi, a les cintes. O duets d'una acrobàcia de desgast i enginy. La sorpresa és constant i l'espectador riu per la incredulitat de les figures que es formen al seu davant. Al seu costat, Quatuor Debussy demostra un risc notable quan el quartet de corda toca una bona estona amb els ulls embenats i la major part del muntatge sense partitura. S'acompanyen escoltant, sense una direcció que els doni peu a les entrades. Els artistes australians de Circa són forts però també àgils. Només hi ha un però al gran muntatge. Li falta l'emoció, la identificació amb el patir/gaudir dels personatges. Avui,segona sessió, es mereixen un altre ple!