Pastorets superestel

informació obra



Intèrprets:
Gerard Flores, Alba Galimany, Jaume Garcia-Arija, Maties Gimeno , Alfredo Izquierdo, Marc Miramunt, Alícia Olivé, Roc Olivé, Esther Pérez-Ferrer, Maria Agustina Solé, Marco D'Agostin
Autoria:
Ricard Reguant
Vestuari:
Jose Carrasco
Coreografia:
Esther Pérez, Marco D'Agostin
Composició musical:
Toni Olivé
Producció:
Jove Teatre Regina
Companyia:
Companyia La Trepa
Sinopsi:

Pastorets Superestel és una obra original i entretinguda, alhora que tradicional. Les peripècies dels pastors que volen arribar a Betlem, transcorren entre balls i cançons que remarquen la ingenuïtat de la història de l’enfrontament entre el bé i el mal (pastors i dimonis ) sense falses estridències.

 

En aquests "Pastorets” trobem un paral·lelisme entre la parella formada per la Verge Maria i Sant Josep i una parella d’immigrants de l’època actual , que es veuen obligats a refugiar-se al metro la Nit de Nadal. 

Allí, per passar l’estona, els hi expliquen la història d’un pastors molt simpàtics que van viure a Betlem fa més de dos mil anys...Els pastors protagonistes són un noi i una noia que es veuen perseguits per uns dimonis molts "marxosos” i "rockers” , mentre reben l’ajut de l’àngel Sant Miquel.

Amb un repartiment que inclou 12 actors en escena, esdevé un espectacle idoni per a aquestes dates tan especials de l’any. Un clàssic de la programació nadalenca del Regina, que generació rere generació ( ja porta més de 17 temporades essent programada en aquesta sala) va aconseguint sumar nous "fans". No us el perdeu!

A partir de 4 anys.

Crítica: Pastorets superestel

09/12/2016

Uns pastorets canyeros i actuals

per Toni Polo

“Qui no ha fet els Pastorets no en sap, de fer teatre”. Ho va afirmar Ricard Reguant, autor de Pastorets Superestels, en la xerrada postfunció del dia de l’Autor. Com cada any des de en fa 19, La Trepa representa al Jove Teatre Regina aquesta versió divertida i irònica del clàssic català. (Així, doncs, podem afirmar que en saben molt, de fer teatre.) Els espectacles dedicats també (no només) al públic infantil se sap si han agradat perquè els nens no enganyen. O riuen, o badallen, o se’n volen anar. I aquí no només van riure sinó que molts es van quedar a la xerrada amb els autors del text (Reguant) i la música (Toni Olivé). I es van portar molt bé.

L’obra és en constant actualització. Se’ns presenta una parella, pobre, sense un duro, que baixa del poble a Barcelona per anar al metge (ella està a punt de parir) i es queda penjada a la gran ciutat, disposada a passar la nit al metro. Uns pastorets urbans els faran companyia i un àngel igualment urbanita els explicarà una història que, ves per on, és molt semblant a la seva.

L’obra, un viatge pels inferns i pel món cap a Judea, transcorre amb ritme, entre les rialles dels més petits i les cançons, sovint picades d’ull a l’actualitat, són també una tortura per a Tronera, el cap dels dimonis, que reconeix que no suporta la música pop ni el Justin Bieber!!! Les trapelleries maquinades entre les calderes dels inferns no arribaran mai a bon port perquè la Toia i el Cigronet sempre se sortiran amb la seva deixant amb un pam de nassos el Piula, el maldestre ajudant diabòlic.

Hi ha coses que els nens no entenen, ni falta que els fa. Diu el Reguant que quan van començar a fer els Pastorets l’actualitat política farcia el text. Llavors qui pillava era el Fraga Iribarne i l’antiga Alianza Popular. Els nens, com si res; els pares i mares es feien un fart de riure extra. Ara, en una situació social ben diferent a la dels darrers anys 70, qui pilla és la Colau. De bon rotllo, però: les referències a la Superilla del Poblenou o al Bicing són anecdòtiques i gens feridores.

Una escenografia que juga amb un infern dibuixat i en ebullició gràcies a jocs de llum (i de mans!), a fugides de l’escenari a la platea i efectes especials a mida que arrenquen encara més riallades dels nens. Les coreografies i,sobretot, el domini dels 12 intèrprets que coincideixen a l’escenari, acaben de perfilar un espectacle rodó que fa passar una bona estona amb aires nadalencs.