En què consisteix el somni americà? Per a aquestes dues barcelonines, consisteix a aterrar en un teatre de Nova York on començaran a assajar una posada en escena del Ricard III shakespearià. L'una serà el protagonista deforme i ambiciós que aconsegueix posseir el tron d'Anglaterra i l'altra interpretarà tota la resta de personatges, sempre sota la mirada atenta del director. Les dues actrius acaben de marxar d'una ciutat convulsa, on la situació política és confusa i controvertida. Elles, però, estan immerses en la ficció creada pel bard anglès. Fins que un llibre els descobreix que aquest personatge que porten a escena no era ben bé com el mostra Shakespeare i que potser Ricard III no era el tirà que va retratar. On és la veritat? S'ho pregunten, també, llegint els diaris nord-americans, que els parlen d'una Barcelona i d'uns fets que no són els que elles consideren autèntics. I és que el muntatge utilitza un clàssic del teatre per parlar-nos de la recerca de la veritat o, més ben dit, de la recerca de la nostra pròpia veritat.
Uns neons que simbolitzen el consum compulsiu i el somni americà il·luminen l'escena, on es desenvolupa una ficció metateatral. La van concebre les dues protagonistes l'octubre del 2017 durant un viatge a Los Angeles per conèixer la Meca del cinema. Allà van trobar un artista multidisciplinari, Jason Trucco, amb qui van imaginar aquest projecte, que s'ha desenvolupat en una residència a La MaMa Theatre, un mític escenari alternatiu de Nova York. És una ficció o és teatre documental? Trieu vosaltres mateixos, perquè els dos personatges protagonistes són, a la vegada, les mateixes artistes que els han imaginat: les actrius i intèrprets musicals integrants del projecte musical The Mamzelles, Bàrbara Mestanza i Paula Ribó. Les acompanya Jason Trucco, director del muntatge en la realitat i la ficció, que és artista resident al CultureHub, una comunitat d'art i tecnologia format per La MaMa Experimental Theatre Club de Nova York i el Seoul Institute of the Arts.
Bàrbara Mestanza i Paula Ribó, que excel·liren amb les seues veus en el grup musical The Mamzelles, van arribar a Nova York l'octubre de 2017, mentre Barcelona i Catalunya vivia una revolta ciutadana pacífica que va desencadenar una orgia de violència d'estat i un aquelarre de repressió políticojudicial que han convertit el regne dels borbons en un sòrdid penal sotmés a una tirania acarnissada i glacial. L'abisme entre el que elles havien viscut i el que explicava la premsa els condueix a bastir un assaig sobre el Richard III de Shakespeare a la recerca d'una veritat altra que qüestiona les versions oficials. Han comptat amb la complicitat de Jason Trucco, artista resident al Club de Teatre Experimental La MaMa, un dels nuclis més actius de l’anomenat Off-Off Broadway, a l’East Village de Manhattan, i que els ha dirigit l’experiment. Espectacle work in progress, amb bona música i interpretacions apassionades, que s’ha presentat al Palau Firal de Tarragona i que desembarca a La Gleva en ple Festival Grec.