Sabates noves

informació obra



Escenografia:
Isa Soto
Composició musical:
Òscar Roig
Il·luminació:
Xavi Prieto
Vestuari:
Hernán Martínez
Producció:
Tian Gombau
Intèrprets:
Angel de Miguel Garcia
Autor:
Angel de Miguel Garcia
Sinopsi:

Un xiquet estrena sabates i se’n va al riu a berenar. Pel camí, descobreix el món que l’envolta: carrers, cases, paisatges, persones i animals. Les seves sabates van acumulant experiències i ell, a poc a poc, creix. La talla de les sabates ens acompanya en el transcurs dels anys. La talla mesura el peu, però també l’edat, les vivències, la forma com caminem per la vida. Passen els dies, els anys i les caixes de sabates. Xicotetes, mitjanes, grans...

Crítica: Sabates noves

05/04/2019

Connectar totalment amb el gest més simple

per Jordi Bordes

L'home dibuixat ha tornat a la simplicitat i als elements orgànics de Pedra a pedra. Ara, en comptes de maleta i l'aventura en una platja, ss'explica a partir de la tradició del seu poble de Vinaròs. Sabates noves pel dia de la patrona i tenir el petit plaer de menjar-lo a la vora del riu amb altres amics. El veïnat regalava pastissos i la canalla aprofitava la caixa de sabates per posar-hi el tresor dolç. Després sembla que tot vingui de Halloween i la cultura americana. Gombau narra amb frases ben simples. Que les repeteix. Com un mantra. Amb uns ulls ben oberts i somrient al públic més menut, que no perd passada. Gombau els planteja l'equívoc de les caixes grans i les “xicotetes”. Que si s'ajunten acaben sent més grans que la que anteriorment era la gran. Una manera de veure que tot és relatiu.

El petit viatge del protagonista (preciosa la imatge que el personatge sigui una capsa amb sabates) i el trajecte d'un escenari que es desplega i sempre dóna sorpreses (tornen els imants per fixar rellotges de campanar, testos i finestres). Després d'un intent de conciliar el seu teatre humà, tendre amb les projeccions audiovisuals (Screen man), L'home dibuixat es posa les sabatilles i incentiva a volar a tots, menuts i adults. Amb una tendra humanitat.