A partir de coreografies icòniques de pel·lícules musicals del anys 70s i 80s, Faura dibuixa una analogia entre la dansa com a èxtasi i evasió i la dansa com a feina i professió. Copiarem, versionarem i destrossarem les coreografies de John Travolta o Patrick Swayze per intentar transcendir el clixé que representen i reflexionar sobre la relació entre treball i oci, tant en el món específic de la dansa com en el món laboral en general. Una peça grupal, macarra i reivindicativa entre la disco i l’estudi de dansa, entre la festa i la feina, entre la llibertat individual i les obligacions col·lectives. Aquest espectacle forma part d’una trilogia.
Aquests dies de confinament no hi ha teatre. Amb l'objectiu de reconfortar i acompanyar aquests dies de soledat i estranyes, moltes companyies que han penjat vídeos dels seus muntatges. Recomana, sensible a la iniciativa desinteressada dels artistes, els ordena a través del web.
Podreu accedir a les gravacions clicant la pestanya del video de les fitxes.
Pere Faura ha ideat una trilogia. Sembla una mena de corol·lari als seus darrers anys de treball al voltant de la dansa com a fenomen popular i masses, enfront de la professionalització. Al Mercat de les Flors ha estrenat la peça de gran format: Sweet Tyranny. Amb anterioritat a Temporada Alta es va poder veure Sweet Fever. Clourà aquesta investigació amb Sweet Precarity al Festival Sismògraf d'Olot, on de fet es podran veure les tres alhora: la Sweet Suite.
Contràriament a la paraula que es repeteix en tots els títols, tot plegat no és tan dolç com pot semblar: no hi falta, esclar, el sentit de l'humor amb què aborda la qüestió, però les estructures de poder, enteses com les relacions entre tots nosaltres – creadors, artistes, coreògrafs, programadors, ballarins – salten pels aires amb una mirada entre innocent i incisiva. Només es troba a faltar en la cadena de relat el paper dels mitjans de comunicació i molt especialment el de la crítica de dansa.
Sweet Tyranny és sens dubte la millor composició de Pere Faura.
Podeu llegir la crítica en aquest enllaç: