María Muñoz i Pep Ramis, directors artístics de Mal Pelo, amb la col·laboració especial de Leo Castro, han articulat un nou treball escènic, Tots els noms, en què María Muñoz continua el seu treball de recerca com a intèrpret en format de solo escènic. Tots els noms és un viatge de recerca a través dels noms que configuren un cos específic, que l’habiten i el projecten. Una reflexió sobre la designació i la confirmació pròpia a través dels noms amb textos inspirats en el llibre de Carlos Thiebaut, Historia del nombrar.
A Maria Muñoz la maduresa li prova. Només s’ha de veure Tots els noms, una petita gran obra, on l’artista bolca tota la saviesa que ha absorbit en el pas del temps.
La peça, estrenada l’any 2010, és un viatge de recerca a través de noms que conformen un cos específic, és un saber escoltar l’arquitectura del nostre cos i veure com aquest ha anat agafant forma al voltant dels noms.
Construir un espectacle a partir d’un contingut que aparentment sembla ingenu no és gens fàcil si un no vol sucumbir a la simplicitat. Maria Muñoz es lluny de caure en aquet parany i, mantenint-se fidel a la trajectòria que ha donat el segell de rigorositat a la companyia Mal Pelo, i al costat de Pep Ramis, ha creat una peça intel·ligent, que tant ens fa reflexionar com somriure, entendrir-nos com qüestionar-nos.
Aquesta vegada, l’artista amplia la seva condició de ballarina a la d’actriu citant uns textos que han estat inspirats en el llibre de Carlos Thiebaut Historia del nombrar, i ho ha fa amb tal seguretat i convicció com per desplegar un ampli i emotiu registre de tons i complicitats.
A Tots els noms hi ha dos protagonistes, un ve a ser el Present, l’altre és Carnaval, un conill que filosofia sobre temes fonamentals i rumia sobre el fet d’anomenar. El diàleg és esplèndid com també ho és la música de Steve Noble, John Edwards i Nuno Robelo, així com els sons que creen l’espai sonor i els elements escenogràfics construïts a base de materials com paper, corda i pedres, entre els quals destaquen dos simpàtics petits robots.
Maria Muñoz segueix mantenint la seva qualitat de moviment, del gest ondulant i reflexiu, respirat i punyent, i això fa que l’artista continuï sent una de les millors intèrprets de dansa del país capaces de sublimar en solitari una obra, això sí, sempre al costat del seu equip de col·laboradors.