Una atmosfera íntima. Una mena de 'jardin d’hivern'
Durant la seva carrera creativa, Angelin Preljocaj ha gaudit inspirant-se en una àmplia gamma de fonts, incloses les arts visuals, la literatura, la música, la política i la religió, desafiant constantment el cos i el moviment a partir de l’observació del món i la societat.
El coreògraf fa regularment de la música el pilar central dels seus treballs, i en aquesta ocasió el punt de partida és una partitura de Franz Schubert: el Viatge d’hivern (Winterreise): una obra mestra per a veu i piano que integra 24 cançons compostes a partir dels poemes de Wilhelm Müller l’any 1824.
Els lieder del Winterreise creen una atmosfera íntima a la manera d’un viatge per la vida mateixa. Una mena de jardin d’hiver, però en el qual també es poden veure les properes estacions.
Dotze ballarins expressen les diverses facetes de la personalitat i els estats d’ànim d’aquest personatge al límit del món. Amb aquesta creació, estrenada al Teatro alla Scala de Milà al gener de 2019, el gest i el vocabulari de Preljocaj amplifiquen l’emoció d’aquest gran cicle de Schubert.
De sota un llit de restes esmicolades negres apareixen sis ballarines. La imatge amb la qual arrenca la lectura coreogràfica d’Angelin Preljocaj sobre Winterreise de Franz Schubert atrapa i convida el públic a embarcar-se en un viatge introspectiu i melancòlic. El creador francès Angelin Preljocaj ha tornat a Barcelona per presentar cinc funcions de Winterreise (“Viatge d’hivern”) amb la seva pròpia companyia, el Ballet Preljocaj, el piano de James Vaughan i la veu del baríton Thomas Tatzl. Estrenada el gener del 2019 amb el ballet de La Scala de Milà, aquesta coreorgafia per a dotze ballarins parteix de les 24 cançons compostes per Franz Schubert basades en els poemes de Wilhelm Müller.
Crítica publicada a la Revista Musical Catalana.