El gran llibre màgic

Familiar | Musical

informació obra



Intèrprets:
Albert Gràcia, Mariona Ginés, Cristina Murillo, Enrique Pérez Mata, Antonio del Valle, Gabriel Buitrago
So:
Alejandro Aparicio
Il·luminació:
Rafel Gràcia
Direcció:
Albert Gràcia
Companyia:
Companyia T-Gràcia
Autoria:
Agatha Christie
Traducció:
Marga Parrilla
Sinopsi:

El Gran Antonelli i Luiggi Il Castratti son dos xarlatans del S. XIX obstinats en la guarició d’absolutament tot utilitzant els elixirs de la seva pròpia creació. En aquest primer lliurament de la trilogia, el tàndem de farsants s'embarcarà en una missió plena d'aventures; hauran d'introduir-se (literalment) en el Gran Llibre Màgic que ha estat fetillat per la malvada Virus i aconseguir que els personatges dels contes tradicionals deixin de patir alteracions provocades per aquesta conjura.

Ho aconseguiran?  Paraula de Xarlatà!

Crítica: El gran llibre màgic

31/12/2015

El desori dels contes

per Víctor Giralt

Un bon producte de teatre familiar de la companyia que dirigeix Albert Gràcia, també un dels 5 intèrprets. Els xarlatans de fira Antonelli i Luiggi Il Castratti viuen de vendre remeis per guarir tota mena de xacres. Un dia es troben un llibre malalt, el que conté tots els contes, el Gran Llibre Màgic del títol. Per saber on està l’origen de la indisposició no tenen altre remei que ficar-se, literalment, a dins del llibre. Allà descobriran que  tot està capgirat: el Gat amb Botes es pensa que és un dels Tres Porquets, la Caputxeta Vermella parla a l’inrevés i qui espera un príncep blau no és la Blancaneus sinó una vella bruixa. Tot per culpa d’un personatge femení, un virus manipulador que vol eliminar la tradició dels contes.

Història imaginativa, vagament inspirada en la pel·lícula dels 80’s ’The neverending story’, que dona per un enfilat d’esquetxos força divertits (gràcies, sobretot, el personatge de Luiggi, el més pallasso, que interpreta un entregat Antonio del Valle), alguns en clau de musical. Un  dels notables encerts és el giny escenogràfic del Gran Llibre Màgic, que s’obre desplegant un parell de decorats on s’ ambienten les aventures. Les  continues interaccions amb el públic impliquen en tot moment els nens en el fil argumental, i les cançonetes estan al servei de la narració (divertida la tarantel·la del final, ‘Antonelli’). Un altre detall: alguns espectacles per a nens, com aquest, no obliden que al teatre els menuts, van acompanyats, per això s’agraeixen els acudits i ocurrències amb picada d’ull als adults.