Embrions 8. Teatre de paper

informació obra



Sinopsi:

Teatre de Paper és un espectacle de circ contemporani que a través de la manipulació d’objectes, el clown i el teatre físic, busca reivindicar el poder de la Imaginació.
Teatre de paper és una persona en la seva solitud, és una festa sense festeig, un monodiàleg on la imaginació alleugera el pes de la soledat per donar pas a un món poètic i oníric.

Va realitzar la seva formació en circ en diverses escoles com:
Lido (França, Toulouse), École de Cirque Theatre Cirqule de Geneve (Suïssa), Crac Lomme (França, Lille), Carampa (Madrid).
A treballat per a companyies com Le Cirque Plume (França), Animal Religion, Kd Danse, entre d’altres.
Va rebre el 1r Premi a L’escriptura coreogràfica amb el sol “Mico Diàleg” Festival Curt in Dansa, Càller (Itàlia, 2015).
Actualment dirigeix ​​la companyia RAUXA juntament amb Analia Serenelli, amb qui es troben girant amb el seu espectacle “La Crisi de la imaginació” en coproducció amb FiraTàrrega i en creació del seu pròxim espectacle “Teatre de Paper”.

https://www.xavisanchezpuppetmaker.com

Crítica: Embrions 8. Teatre de paper

22/10/2021

La sorpresa d'un infant de 40 anys

per Jordi Bordes

La companyia Rauxa treballa des d'una intimitat preciosa en aquesta càpsula que tindrà forma d'espectacle en els propers mesos. Com en el gag de Mr. Bean en una festa d'aniversari solitària, el personatge celebra una trobada que navega entre el patetisme i una tendra ingenuïtat. i que juga, en realutat, en un univers molt creatiu, que treu petroli de cada acció. No és només la concepció del personatge, també atrapa per com evoluciona el joc, una festa d'aniversari amb banderins, globus i un convidat molt particular. La sim plicitat i el material coincideix en el Fulla blanca de Marina Baixas i Júlia Mata, tot i que amb una comicitat afegida, que sorprèn i atrapa. I el joc del paper i el ventilador l'apropa a la intrigant L'après-midi d'un phoen (Mercat de les Flors, 2014).

Xavi Sànchez fa una classe de ciència involuntària (la diferència que un globus s'ompli amb heli o bé amb CO2) i aconsegueix reptar les lleis de la física en una peça que acaba esdevenint circense amb un personatge fent funambulisme empès per un ventilador domèstic desballestat. Manolo Alcántara (Premio Nacional de circ 2021) ballava amb el seu titella sobre el cable a Rudo. El personatge de teatre de paper en té prou en aplaudir i celebrar la iniciativa del company d'àpat inesperat, sense ser conscient que és la seva imaginació la que logra fer un viatge impossible. en realitat, el to delpersonatge beu de la ingenuïtat de Pluja i de Calma, de Guillem Albà. Seria un espectac le familiar infal·lible però també casaria amb la dels infants de 30 i 40 anys, amb ganes de jugar a la sorpresa (encara que s'intueixin els globus d'heli a sota de les estovalles!