Simplicitat és la paraula clau en un espectacle creat per un especialista en teatre i en programes de televisió per als més petits. En té prou amb un bidó buit per donar cap i cara a un personatge ingenu i curiós, amb ànima de nen, que explora el seu entorn i interactua amb objectes diversos. Dues actrius donen vida a Faboo, un ésser singular, protagonista d'un muntatge de teatre d'objectes on la imaginació dels espectadors té un paper tan destacat com el que passa a l'escenari. Observeu com Faboo descobreix el món que l'envolta i veureu quantes coses es poden explicar amb alguns objectes i molta creativitat.
Teatre d'objectes.
Per a espectadors i espectadores a partir de 5 anys.
Espectacle finalista al Premi de la Crítica espectacle familiar 2015
El factòtum d’aquesta petita cucada de gourmet que és ‘Faboo’ es diu Oscar Vidal, un pedagog amb llarga trajectòria en la creació d’espectacles i programes televisius per a públics iniciàtics. Qui du el pes del muntatge (mai millor dit, perquè, en una postura absolutament incòmoda, crea un personatge, una màscara, inversemblant i entranyable, propera a E.T.) és Laura de Arcos, ballarina i actriu especialitzada en teatre de gest. Ambdós són catalans però estan establerts a Madrid (ens agradi o no, és on es mouen ‘es doblers’).
El format de l’espectacle recorda molt un encadenat de capítols de la sèrie televisiva ‘Mic’, però sense una voluntat pedagògica tan naïf. La companyia, i aquí discrepo, situa la franja d’edat a partir dels 5 anys, però en la funció que jo he vist, la majoria eren nens i nenes de 3 anys i han xalat d’allò més. De fet, no han parat de dir-hi la seva.
Reprenent la interpretació de Laura de Arcos (assistida puntualment en escena per Eva Pereira), és ella qui, a partir d’una gestualitat física i expressivament molt treballada, humanitza un envàs de plàstic amb un resultat empàtic insospitat. En els primers episodis (tots separats per una senzilla però efectiva fosa a negre) és un nadó a la descoberta de l’entorn. Després juga a ser algú altre (aquella fase que Marcello Mastroianni considerava premonitòria en la gènesi de l’actor/actriu, quan un es fa passar per un fantasma terrorífic, una estrella del rock o el que faci falta), i finalment acaba convertint-se en una mare estressada davant la responsabilitat que suposa l’arribada d’un altre’mini envàs de plàstic’.
Els programadors del mini-Grec van descobrir aquesta perleta al FETEM de Gijón (on va ser premiada) i l’han programat dos dies al Tantarantana. Hi ha vida més enllà del GREC, esperem.