Fun home

informació obra



Direcció:
Daniel Anglès
Intèrprets:
Mariona Castillo, Daniel Anglès, Pilar Capellades, Clara Solé, Julia Jové, Marc Andurell, Lara Kate Albertos, Noa Flores, Mariona Lleonart, Ferran Alegre, Aleix Colomer, Daniel Pérez, Jan Galivan, Stel·la Tarradellas, Marc Villanueva Mir
Coreografia:
Óscar Reyes
Direcció Musical:
Miquel Tejada
Adaptació:
Daniel Anglès , Marc Gómez
Escenografia:
Raquel Ibort, Marc Salicru, Marc Udina
Vestuari:
Raquel Ibort, Marc Salicru, Marc Udina
Il·luminació:
Xavi Costas, Daniel Anglès
So:
Jordi Ballbé
Caracterització:
Núria Llunell
Ajudant de direcció:
Àgata Casanovas, Mireia Sanmartin
Producció:
NO DAY BUT TODAY
Companyia:
Apunta Teatre
Sinopsi:

Quan el seu pare mor inesperadament, la novel·lista gràfica Alison se submergeix profundament en el seu passat per explicar la història de l’home volàtil, brillant i únic el temperament del qual i secrets van definir la seva família i la seva vida. Movent-se entre el passat i el present, Alison reviu la seva infància única jugant en l’empresa familiar, la funerària Bechdel, la seva creixent comprensió de la seva pròpia sexualitat i les preguntes imminents i sense resposta sobre els desitjos ocults del seu pare.

Fun Home és un musical refrescantment honest i totalment original sobre veure als teus pares a través d’ulls adults.

Premi a espectacle musical dels Premis de la Crítica 2018

Mariona Castillo, finalista a actriu de musical als Premis de la Crítica 2018

Raquel Ibort, Marc Salicrú i Marc Udin, finalista a espai escènic als Premis de la Crítica 2018

Crítica: Fun home

26/09/2018

Hoy Londres queda un poco más cerca

per Elisa Díez

Una cosa está clara si hubiese más musicales del calibre y producción de Fun Homehabría muchos más musical lovers, los escépticos de "a mi sólo me gustan los de West End y los de Broadway", como una servidora, desaparecerían o se tendrían que morder la lengua.  

Un musical basado en hechos reales y en un cómic de Alison Brechdel en el que se explica la infancia y la época de la universidad de su autora. Época de aceptación y de fantasmas del pasado que aparecen para saldar cuentas. Y aunque el protagonismo recae en su figura, al lado emerge otra muy importante, su padre del que comienza a conocer todo un pasado oscuro que no le habían explicado hasta entonces.

(...)

Mariona Castillo, que estamos acostumbrados a verla en propuestas musicales de pequeño formato, dibuja a la perfección la Alison adulta y nos conduce por las diferentes etapas de la protagonista. Su voz acompaña a uno de los descubrimientos de la noche, Clara Solé, la Alison joven. A Solé ya habíamos visto en otros musicales como El Despertar de la primavera Tot el que no ens vam dir pero en esta ocasión su etapa del personaje es la que más toca la fibra, cómo es capaz de transmitir la pérdida de una inocencia a nivel emocional y cómo asumir la caída de uno de los primeros mitos vitales, la figura paterna.

(...)

La inauguración del proyecto Onyric que dirige el mismo Anglès no podía tener mejor carta de presentación. Esperemos que el siguiente plato sea igual de gustoso que el entrante. Tenemos ganas de volver a sentarnos en las cómodas butacas del Condal y poder afirmar que hoy, Londres queda un poco más cerca.

Trivial